85 proc. 2019-aisiais Europos Sąjungoje parduotų autobusų – dyzeliniai

balandžio 24 05:11 2020 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

2019-aisiais 85 % visų Europos Sąjungoje įregistruotų naujų daugiau kaip 3,5 tonos autobusų buvo varomi dyzelinu, praneša Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA. Alternatyviais degalais varomos transporto priemonės sudarė 15 proc. autobusų rinkos, iš jų elektrinės – 4 proc.

 

 

 

 

 

 

2019 m. ES dyzelinių autobusų poreikis sumažėjo 3,1%, iš viso parduota 34 123. Labiausiai parduodamų dyzelinių autobusų mažėjo Ispanijoje (–13,8%), Jungtinėje Karalystėje (–12,0%), Italijoje (–11,8%) ir Vokietijoje (–10,1%). Vienintelė rinka, kurioje pastebimas nedidelis naujų dyzelinių autobusų registracijos augimas (+ 2,4%), buvo Prancūzija. Visoje Europos Sąjungoje 2019 metais buvo parduoti tik aštuoni benzininiai autobusai.

Remiantis ACEA, parduotų naujų elektrinių autobusų ES 2019 m. daugėjo 170,5%: nuo 594, parduotų 2018 m., iki 1 607. Didžiausia šių transporto priemonių rinka buvo Nyderlandai, kur pernai įregistruotas 381 elektrinis autobusas, antroji – Prancūzija (285) ir Vokietija (187). Šiose trijose šalyse parduota daugiau nei pusę visų pernai parduotų elektra varomų autobusų.

2019 m. Europos Sąjungoje buvo įregistruota 1918 hibridinių autobusų, arba 59,7% daugiau nei prieš metus. HEV rinkos dalis sudarė 4,8%. Tačiau beveik visi jie registruoti tik šešiose šalyse: Vokietijoje (454), Ispanijoje (427), Belgijoje (371), Italijoje (255), Prancūzijoje (210) ir Nyderlanduose (125).

Labiausiai tarp naudojančių alternatyvius degalus daugėjo suslėgtomis dujomis varomų autobusų. Jų registruota 67,9% proc daugiau. Didžiausios gamtinių dujų autobusų rinkos ES buvo Prancūzija (585 vienetai), Ispanija (463), Italija (303) ir Švedija (284).

Busworld.org

Linos Jakubauskienės nuotrauka