Sausio 20-ąją į Susisiekimo ministeriją rinkosi ministerijos, Valstybinės kelių transporto inspekcijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos, asociacijos LINAVA atstovai. Aptarta, kaip kovoti su nelegaliais vežėjais, siūlančiais savo paslaugas internetu.
Pasak asociacijos LINAVA Keleivinio transporto skyriaus vadovo Jevgenijaus Stolovickio, pastaruoju metu internete atsirado net keletas tinklapių, kur siūlomos keleivių pavėžėjimo paslaugos. Tai – bananacar.lt, kasveza.lt ir panašiai.
„Mūsų nuomone, tai – didelė grėsmė keleivinio transporto verslui. Legaliai dirbantys keleivių vežėjai niekada negalės vežti keleivių taip pigiai, kaip tai daryti gali mokesčių nemokantys nelegalūs vežėjai. Todėl siekėme atkreipti kontroliuojančių institucijų dėmesį į šią problemą sako J. Stolovickis.
Tiek VKTI, tiek VMI vadovams internete besiskelbiantys automobilių savininkai iš pradžių neatrodė rimta grėsmė. Pasak jų, tai – tik reklama, už kurią bausti negalima.
Tačiau Susisiekimo ministerijos viceministro Algimanto Žvaliausko manymu, ši problema tik iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti nerimta: panašių tinklapių gali rastis daugiau, todėl reikia ieškoti būdų, kaip su problema kovoti. Viceministras pasiūlė Susisiekimo ministerijos atstovams parengti teisės aktus bei apsispręsti, kokių priemonių reikėtų imtis prieš internete besisiūlančius vežėjus.
Anot visų susirinkusiųjų, su panašiais reiškiniais kovoti itin sunku, visose srityse vis labiau plintant liberalizmui.
Nepaisant to, pasak J. Stolovickio, tiek VKTI, tiek VMI atstovai pažadėjo griežčiau kontroliuoti panašius tinklapius. „Patikinau susirinkusius, kad pagelbėti kontroliuojančioms institucijoms visada pasirengę ir keleivių vežėjai – tiek skirdami daugiau žmonių, tiek ir transporto priemonių”, – sako J. Stolovickis.
Jis taip pat pasiūlė grąžinti licencijas lengviesiems automobiliams, kurių savininkai verčiasi komercine veikla. Be to, nustačius automobilius, kurie teikia keleivių pavėžėjimo paslaugas, jiems galima būtų sugriežtinti techninės apžiūros taisykles, t. y., technines apžiūras atlikti ne kas dvejus metus, kaip lengviesiems automobiliams, bet kas pusę, kaip autobusams.
„Džiaugiuosi, kad pavyko atkreipti kontroliuojančių institucijų dėmesį į šią skaudžią keleivių vežėjams problemą. Tikiuosi, bendromis jėgomis pavyks pasiekti bent šiokių tokių teigiamų rezultatų”, – sako J. Stolovickis.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka