Paskelbtas konkursas dėl troleibusų įsigijimo už ES lėšas Vilniuje

birželio 09 05:02 2017 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

Vilniaus miesto savivaldybė per iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų žada įsigyti apie 40 troleibusų. Tačiau, jei gamintojai pasiūlys mažesnę transporto priemonių kainą, pinigų galėtų užtekti ir didesniam kiekiui troleibusų.

 

 

Birželio 8-ąją Vilniaus miesto savivaldybė ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ pakvietė troleibusų gamintojų atstovus viešai konsultacijai dėl žemagrindžių troleibusų pirkimo sąlygų projekto aptarimo. „Norime aptarti planuojamų įsigyti transporto priemonių pirkimo sąlygų projektą, jį patikslinti, atsižvelgdami į troleibusų gamintojų ir jų tiekėjų pastabas“, – sakė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Arvydas Darulis.

Vilniaus miesto savivaldybės vyriausiasis specialistas Kastytis Lubys atsakė į jau gautus gamintojų klausimus. Vienas iš jų – susijęs su troleibusų pristatymo terminais. Tiekėjai pageidauja, kad troleibusų pristatymo terminas būtų prailgintas nuo 270 iki 330 dienų. „Klausimą svarstysime komisijoje. Galbūt rasime kompromisinį sprendimą“, – sakė K. Lubys.

Dar vieną pasiūlymą pateikė „Solaris“ gamintojai – kad transporto priemonių techninė priežiūra būtų atliekama perkančiosios organizacijos patalpose. Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktorius Mindaugas Žalkauskas mano, kad tokia galimybė yra.

Lenkų gamintojų atstovui Donatui Mačiuliui kilo klausimų ir dėl pirmosios troleibusų partijos pristatymo sąlygų. Jo manymu, terminas, per kurį reikia pristatyti dešimt pirmųjų troleibusų, turėtų būti ilgesnis. Pasak K. Lubio, jei gamintojas ne mažiau kaip dešimt vienetų troleibusų pažadėtų pristatyti per kuo trumpesnį laikotarpį, gautų papildomų balų. „Kuo greičiau sulauksime naujų troleibusų, tuo greičiau galėsime juos pristatyti miestiečiams. Tačiau ši sąlyga nėra privaloma“.

D. Mačiulis sako, jog dešimčiai troleibusų pristatyti į Vilnių reikalingas specialus transportas. „Tam, kad išsyk pateiktume tokį kiekį troleibusų, reikėtų gerokai padirbėti. Ar toks reikalavimas – iškart dešimt troleibusų – yra būtinas? Vis viena visų jų išsyk nebus įmanoma patikrinti ir išleisti į maršrutus“.

Pasak K. Lubio, tik gavus vienu metu daugiau troleibusų, jie galėtų pakeisti senas transporto priemones visame maršrute. „Tai – vėlgi nėra privaloma sąlyga, tik ekonominio naudingumo balas. Nemanau, kad gamintojai pradės gaminti troleibusus tik gavę užsakymą. Kiekvienas gamintojas turi jau pagamintų transporto priemonių, kurias tik reikia pritaikyti konkrečiam miestui, pagal nustatytus reikalavimus. Tačiau, kaip jau sakiau, sąlygos dar nėra patvirtintos, tam ir susikvietėme gamintojus, kad galėtume išgirsti visų nuomones“, – teigė K. Lubys.

„Solaris Bus and Coach“ atstovas Jonas Bagdonavičius turėjo pasiūlymų dėl techninių sąlygų – variklio galingumo, blokuotės mechanizmų tempiant sugedusią transporto priemonę. Pasak bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ atstovų, į pastabas bus atsižvelgta.

„Ursus“ gamintojų atstovai domėjosi, ar nebūtų galima keisti sėdimų ir stovimų vietų santykio transporto priemonėse. Pasak M. Žalkausko, šie reikalavimai – privalomi, sėdimų vietų skaičius transporto priemonės salone turi būti toks, koks numatytas sąlygose.

Be to, „Ursus“ gamintojų atstovai teiravosi, ar būtina sąlyga, kad gamintojas būtų pateikęs tam tikrą numatytą transporto priemonių kiekį. Šiuo atveju tai – 28 vienetai troleibusų per trejus metus, o jei gamykla registruota vėliau – tas pats kiekis per atitinkamą laikotarpį. Pasak bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ atstovo Lino Želvio, ši sąlyga – privaloma. Be to, gamintojai turi būti pagaminę tokį kiekį troleibusų, pagamintų autobusų kiekis neįskaičiuojamas.

Pasak savivaldybės atstovų, troleibusai perkami už ES lėšas, todėl sąlygas dar reikės suderinti su atitinkamomis institucijomis. Jei gamintojų pateikiama troleibusų kaina bus didesnė už numatytąją, pasiūlymai bus išsyk atmetami. Perkančioji organizacija lygins ekonominį naudingumą – ar apsimoka už tą pačią kainą pirkti mažiau ir geresnių ar daugiau ir pigesnių troleibusų.

Gamintojų atstovai pastebėjo ir kai kurių techninių klaidų projekte. Rengėjai pažadėjo jas ištaisyti. „Visus patikslinimus įvertinsime. Sąlygas dar teks derinti su Transporto investicijų direkcija, kuri galbūt taip pat turės pastabų. Tik tada pateiksime pirkimo sąlygas, kur vėl bus galima teikti pastabas. Laiko bus ir patikslinimui, ir įsigilinimui, ir įvairiems niuansams. Tik gavę visų institucijų pritarimą, pereisime prie transporto priemonių pirkimo“, – sako K. Lubys.

Vilniaus miesto savivaldybės vadovai už ES lėšas nupirkti ne mažiau kaip 40 troleibusų, tačiau jei gamintojai pateiks geras sąlygas, gali būti įsigyta net 80 ar 100 naujų troleibusų.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka