Patariamosios tarybos posėdyje svarstytos Konkurencijos tarybos išvados

08 sausio 11:26 2020 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Susisiekimo ministerijoje įvyko pirmas Patariamosios tarybos dėl reguliaraus susisiekimo autobusais transporto teisinio reglamentavimo Lietuvoje tobulinimo posėdis, kuriame buvo kalbėta apie Konkurencijos tarybos tyrimo išvadas apie įtariamą Konkurencijos įstatymo pažeidimą dėl Susisiekimo ministro įsakymu patvirtintų Leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisyklių  ir Lietuvos transporto saugos administracijos veiksmų jas įgyvendinant.

 

Posėdyje dalyvavo Susisiekimo ministerijos, Lietuvos transporto saugos administracijos, LKVA, LINAVA,  Pramonininkų konfederacijos ir Savivaldybių asociacijos atstovai.

Pasitarime buvo apsikeista nuomonėmis dėl Konkurencijos tarybos tyrimo išvadų ir galimų neigiamų pasekmių tolimojo susisiekimo keleiviams ir vežėjams, jei būtų priimti siūlomi sprendimai per 6 mėnesius nutraukti sutartis dėl tolimojo susisiekimo maršrutų aptarnavimo.

LKVA išsakė savo nuomonę, kad 2018 metais LTSA sutartys su vežėjais buvo sudarytos vadovaujantis galiojančiais teisė aktais, kuriuos pati konkurencijos taryba pripažino nepažeidžiančiais konkurencijos įstatymo, todėl sutartys yra teisėtos, o naujas teisinis tolimojo susisiekimo reguliavimas neturėtų įsigalioti anksčiau nei 2023 metais pasibaigus dabartinių sutarčių galiojimo laikui.

„Vis tik, jei sutartys būtų nutrauktos, vežėjai neturės kitos galimybės, kaip ginti savo teises teismuose, nes vežėjai yra investavę ir nutraukus sutartis neišvengimai patirs nuostolių“, – sakė G. Nakutis.

Susisiekimo ministerijos atstovai informavo posėdžio dalyvius apie rengiamus Leidimų tolimojo susisiekimo maršrutams aptarnauti išdavimo taisyklių ir Autobusų stočių veiklos nuostatų projektus, kuriuos pateiks susipažinti ir išvadoms pareikšti artimiausiu metu.

Susisiekimo viceministras V. Kondratovič klausė vežėjų, ar jie neketina savanoriškai prisijungti prie nuolaidų taikymo sistemos šeimos kortelių turėtojams, t.y. vežėjai patys galėtų nuspręsti, kokio dydžio nuolaidas taikyti ir taip prisidėti padedant gausioms šeimoms. Buvo pabrėžta, kad rengiamas transporto lengvatų įstatymo papildymas šeimos kortelių turėtojams taikyti lengvatą tolimojo susisiekimo maršrutuose, bet, kol įstatymas bus priimtas, vežėjai galėtų patys priimti sprendimus dėl nuolaidų taikymo.

Asociacijos „Linava” Keleivinio transporto vadovas Eugenijus Stolovickis pareiškė skeptišką nuomonę dėl lengvatų taikymo Šeimos kortelių turėtojams. Pasak jo, neaiškus mechanizmas, remiantis kuriuo lengvatos turėtų būti taikomos.

Asociacijai „Linava” priklausantys keleivių vežėjai savo nuomonę dėl Konkurencijos tarybos išvadų ketina pateikti iki sausio 9-osios.

 

Linos Jakubauskienės nuotrauka