Vilniuje pradedamas autonominio viešojo transporto autobuso testavimas Užupyje. Testavimas truks du mėnesius, kurių metu bus įvertintas autobuso veiksmingumas miesto viešojo transporto sistemoje.
„Prieš dvejus metus Vilniuje pristatėme autonominį krovininį automobilį-kurjerį, o šiandien ta diena, kai sostinėje pradeda kursuoti autonominis viešasis transportas, kuris riedės ir bus testuojamas Užupio gatvėse. Džiaugiamės šia Vilniaus iniciatyva, dar kartą patvirtinančią Lietuvos lyderystę transporto inovacijų srityje“, – sakė vienas pirmųjų autonominio viešojo transporto keleivių Lietuvoje, susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Vilnius tampa inovacijų lyderiu Lietuvoje pristatydamas autonominį viešąjį transportą. Tai žingsnis, kuris padės formuoti saugesnį bei efektyvesnį miesto eismą, ateityje gali dalinai spręsti ir vairuotojų trūkumą. Testavimo metu surinkta informacija taps pagrindu įvertinti autonominių transporto priemonių potencialą Vilniaus viešojo transporto sistemoje“, – pasakojo Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas.
Autonominis autobusas Užupyje kursuos darbo dienomis nuo 7 val. iki 19 val. Maršruto trukmė apytiksliai 50 minučių. Automonis autobusas varomas elektra, todėl dienoje bus intervalų, kuomet negalės važiuoti – bus kraunamas. Autobusas stos 13 stotelių. Dvi iš jų yra nuolatinės, o 11 įrengtos laikinai ir veiks, kol Vilniuje kursuos autonominis viešasis transportas.
Testavimo laikotarpiu važiavimas autonominiu autobusu bus nemokamas. Vienu metu autobusu galės važiuoti 6 keleiviai. Dviračių ir paspirtukų vežti nebus galima dėl mažos autobuso talpos. Prieš kertant gatvę įsitikinkite, kad autonominis autobusas jus pastebėjo ir pradėjo lėtinti greitį. Atkreipiame dėmesį, kad autonominiame autobuse privaloma užsisegti saugos diržą – kilus pavojui autonominis autobusas atlieka staigų stabdymą. Daugiau rekomendacijų ir keleivių taisykles rasite nuskenavę QR kodą autobuse arba JUDU svetainėje čia.
„Autonominis autobusas kursuos Užupyje. Nuo Užupio gimnazijos kilpa riedės Paupiu ir grįš Maironio gatve link gimnazijos. Toks 4 kilometrų maršrutas pasirinktas remiantis keliais kriterijais: viešojo transporto infrastruktūros būkle, potencialių keleivių skaičiumi, gatvių infrastruktūros tinkamumu, eismo intensyvumu, elektros įkrovimo prieinamumu ir bendruomenės įsitraukimu. Šis maršrutas suplanuotas taip, kad gyventojai būtų privežami prie artimiausių viešojo transporto stotelių, kuriose jie persėstų keliauti toliau“, – sakė JUDU direktorė Loreta Levulytė-Staškevičienė.
Testavimo metu bus surinkta ir išanalizuota informacija apie keleivių Užupyje srautus, infrastruktūros kokybę ir tinkamumą autonominiam transportui. Taip pat autonominio autobuso, kaip viešojo transporto rūšies tikėtiną veiksmingumą ir galimybę šiai transporto rūšiai tapti sostinės susisiekimo dalimi ateityje.
Autonominis autobusas kasdien bus įkraunamas „Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinkle, specialiai jam rezervuotoje greito įkrovimo stotelėje Užupio skvere. Visa autonominiam autobusui įkrauti skirta elektros energija yra gaunama tik iš atsinaujinančių energijos išteklių, todėl kiekvienas nuvažiuotas kilometras yra visiškai be emisijų.
Autonominis autobusiukas yra apdraustas privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu bei KASKO draudimu, kurį teikia draudimo bendrovė „If“.
JUDU.lt informacija ir nuotrauka