Išaušo ilgai laukta diena – Kauną pasiekė pirmasis iš šimto naujas hibridinis „MAN Lion’s City“ autobusas. Autobusas atvežtas į UAB „Adampolis“ techninę bazę, kur atliekama pirminė techninė apžiūra, ir tik sumontavus papildomą įrangą, hibridas bus perduotas bendrovei „Kauno autobusai“. Naujieji ,,MAN“ miesto maršrutuose pasirodys jau spalį.
Bendrovė „Kauno autobusai“ 23,5 mln. eurų sutartį pagaminti 100 naujų hibridinių autobusų sudarė praėjusių metų lapkritį. Transporto priemonių tiekėjas parinktas po daugiau nei pusmetį trukusio konkurso, kurio metu gamintojas atrinktas pagal autobuso kainą, degalų ir aptarnavimo ilgalaikes sąnaudas. Pagal sutartį pirmuosius autobusus gamintojas įsipareigojo atvežti į Kauną ne vėliau, kaip per 12 mėnesių.
„Naujasis „MAN“ autobusas tikrai pranoksta iki šiol Lietuvoje eksploatuotus autobusus. Hibridinė pavara užtikrins tylius sustojimus stotelėse, mažesnes kuro sąnaudas ir mažesnes emisijas į aplinką. Džiugu, kad ir gamintojo atstovas įdėjo daug pastangų užtikrinant pačią moderniausią šio autobuso komplektaciją“, – sako bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
„Po pirminės autobuso apžiūros galime atsakingai pareikšti, kad tai produktas, viršijantis visų lūkesčius. Tikimės, kad šią vertę pajus ir Kauno miesto gyventojai. 100 autobusų jau yra skaičius, kuris tikrai stipriai prisidės prie miesto oro taršos mažinimo. Kaunas bus pirmasis miestas visoje Europoje, kuriame važinės toks didelis skaičius pažangių hibridinių autobusų“, – kalbėjo bendrovės „Adampolis“ direktorius Vidas Čebatavičius.
Keleivių komfortas ir saugumas
Hibridinis „MAN Lion‘s City“ turės viską, ko pageidauja kasmet vis reiklesni viešojo transporto keleiviai. Šildymą ir vėsinimą, ergonomišką keleivių salono išplanavimą, viešajam transportui pritaikytą ir antibakterine technologija apdirbtą sėdynių medžiagą, neslidžią ir namų jaukumą kuriančią grindų dangą, išorines ir vidines informacines švieslentes, informacijos paskelbimui reikalingą aštuonių garsiakalbių sistemą, mobilių telefonų įkrovimo USB bei vaizdo stebėjimo kamerų sistemą. „Tylus“ sustojimas stotelėse ir pajudėjimas iš jų ženkliai sumažins triukšmo taršą. Keleivių komfortą kurs ir nuo vasaros saulės spindulių saugos tamsinti langų stiklai, o patogi vairuotojų darbo vieta užtikrins jų nuolatinį paslaugumą.
„Turime ilgametę patirtį dalyvaujant viešuosiuose konkursuose, todėl galime pagirti UAB „Kauno autobusai“ ir pasigirti patys profesionalumu, kuris leido projektą pradėti sklandžiai ir greitai. Komanda prie šio projekto dirbo labai atsakingai, todėl pateikėme ypač palankias sąlygas miestui bei galėjome autobusams pridėti nemažai papildomos komplektacijos miesto gyventojų patogumui“, – sakė bendrovės „Adampolis“ pardavimų vadovas Audrius Lukošius.
Mažesnės sąnaudos ir aplinkos tarša
100 hibridinių autobusų neatpažįstamai pakeis miesto veidą ir tausos aplinką. Moderniausias EURO 6d standarto „MAN“ variklis su integruota hibridine pavara, ne tik leis sumažinti išlaidas kurui, bet ir užtikrins palyginti mažą CO2 emisiją. Naujojo autobuso CO2 emisija prilygsta elektrinio atitikmens vienam keleivio kilometrui.
1 kilogramas – tiek CO2 „pagamina“ vidutinis naujas dyzelinis ar dujinis autobusas nuvažiuodamas 1 kilometrą. Mūsų naujas hibridas veždamas vidutiniškai apie 40 keleivių į orą išleis tik apie 790 gramų/km. Vidutinio elektrinio autobuso nuvažiuotas 1 kilometras kelio vidutine sunaudojama metine energijos norma 1,6 kWh/km sukelia apie 670 gramų CO2 taršą (apskaičiuotas pagal teisės aktuose patvirtintą el. energijos taršos faktorių). Tai yra tik 15 procentų mažiau, jei lyginama tik nuvažiuotą kelią. Tačiau jei vertinti didesnį elektrinio autobuso svorį ir mažesnį keleivių skaičių, naujojo ,,MAN“ hibrido poveikis mūsų planetos šiltnamio efektui – mažesnis.
„Keleivis, pasirinkdamas kelionę autobusu, sukelia 7 kartus mažiau oro taršos, nei vidutiniu lengvuoju automobiliu važiuojantis žmogus. 100 naujųjų ,,MAN“ autobusų oro taršą sumažins dar ženkliau“, – teigia bendrovės rinkodaros direktorius Karolis Dekeris.
„Verta paminėti, kad nauji autobusai bus ne tik draugiškesni mūsų aplinkai, bet ir sumažins išlaidas degalams, remontui ir tuščiai ridai. Tarptautinio banko finansuotą sumą privalėsime grąžinti iki 2030 m., o itin palankios sąlygos lėmė, kad finansinių sąnaudų susijusių su šia paskola bendrovė gali ir neturėti“, – teigia M. Grigelis.
Patikrinus, išbandžius ir priėmus autobusą, į maršrutus jis išvažiuos tik apmokius vairuotojus. Lygiagrečiai technikos specialistai bus apmokyti atlikti autobusų aptarnavimą. Kauniečiai bei miesto svečiai naujuosius „MAN“ autobusus išbandyti galės jau spalį.
Iki metų pabaigos Kauną pasieks mažiausiai pusšimtis tokių žemagrindžių hibridinių autobusų, likusią dalį transporto gamintojai įsipareigojo pristatyti iki kitų metų gegužės mėnesio.
Rekordinės investicijos
Per paskutinius 5 metus bendrovė investavo daugiau nei 65 mln. eurų į transporto parko ir infrastruktūros atnaujinimą. Nupirkta 50 mažųjų „Mercedes-Benz“ ir 125 standartinių autobusų, 85 „Solaris“ troleibusai. Per ateinančius metus bendrovė suplanavus pakeisti likusius 78 seniausius autobusus. Kauno miesto vežėjas kasmet modernizuoja ir dalį troleibusų kontaktinio tinklo, kuris ilgainiui leis miesto žaliajam transportui važiuoti kur kas didesniu greičiu. Artimiausiu metu bendrovė pakeis ir elektroninio bilieto sistemą.
„Kokybiška viešojo transporto paslauga ir gerai išvystytas susisiekimo tinklas yra ypač svarbus kiekvienam šiuolaikiškam miestui. Augantis Kaunas – ne išimtis. Tai yra vienas iš prioritetų, dėl kurio per pastaruosius kelerius metus išties nemažai nuveikta. Siekiame, kad miesto gatvėmis riedėtų ekologiškesnės, tylesnės ir komfortiškos transporto priemonės. Pastarojo meto mūsų miesto investicijos į autobusus bei troleibusus buvo turbūt didžiausios ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse, o šią savaitę Kauną pasiekęs pirmasis iš 100 įsigyjamų hibridinių autobusų įtvirtina naują standartą Kauno viešajame transporte“, – sako Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Vilma Garlinskienė