Pirmąjį „Solaris Urbino CNG“ į Vilnių atvairavo moteris

sausio 16 04:54 2014 Spausdinti straipsnį Patirtis

Garbinga misija atvairuoti į Lietuvos sostinę pirmąjį „Solaris Urbino CNG“ patikėta moteriai. Vanda Maciak į Vilnių iš netoli Poznanės įsikūrusios „Solaris Bus and Coach“ gamyklos naujuoju autobusu atvažiavo per dvylika valandų.

„Autobusą vairuoju jau 25-erius metus. Iš pradžių buvau vienintelė moteris Lenkijoje, vairavusi turistinį autobusą. Važinėjau įvairiais tarpmiesčio maršrutais. Šiuo metu pagal sutartis su gamintojais pristatinėjame autobusus užsakovams į įvairias Europos šalis“, – pasakoja V. Maciak.

Pasak jos, per tą laiką nuo Sicilijos iki poliarinio rato nukeliauta dešimtys tūkstančių kilometrų. „Iš pradžių dar bandžiau skaičiuoti, kiek šalių apvažiavau, kiek kilometrų sukoriau. Dabar jau pati susipainiojau skaičiuose“, – kalba didžiulę autobuso vairuotojo patirtį turinti moteris. Vien Paryžiuje V. Maciak pabuvojo apie du šimtus kartų.

Vandai taip pat teko misija į Didžiąją Britaniją nugabenti autobusus, kurių vairas – kairėje pusėje. „Šiam darbui ryžtasi ne kiekvienas vairuotojas. Skirtumas didelis, prisitaikyti vairuoti tokią transporto priemonę sudėtingiau. Vėliau, grįžus prie įprastų autobusų, vairuoti tenka pratintis tarsi iš naujo“, – juokauja Vanda.

Moteriai labiau patinka važiuoti naktį. „Vairuodama autobusą, nesinaudoju navigacija. Visas maršrutas – mano galvoje“, – aiškina V. Maciak. Pasak jos, nebuvo sudėtinga surasti ir Vilniaus autobusų parką, juolab kad moteriai čia jau teko atvairuoti anksčiau įsigytuosius „Volvo“.

„Jūsų šalis man labai patinka. Žmonės čia nuoširdesni nei Vakaruose. Teko pabuvoti Kaune, Panevėžyje, kur jau važinėja „Solaris“ autobusai. Tik geru žodžiu galiu paminėti šių miestų autobusų parkų vadovus“, – kalba moteris.

Į Kauną Vanda atvairavo dujinį, o į Panevėžį – hibridinį autobusą. „Nėra didesnio skirtumo, kokiu autobusu važiuoti. Tiesa, pristatant užsakovui suspaustomis gamtinėmis dujomis varomą transporto priemonę, reikia apgalvoti, kuriuose miestuose yra dujų degalinės. Pagal tai ir sudaromas maršrutas – važiuojame nuo vienos degalinės prie kitos“, – sako V. Maciak.

Vilniečių „Solaris Urbino CNG“ vieną kartą pripildytais dujų balionais gali nuvažiuoti apie 400 kilometrų. „Gamintojai baiminosi, kad, Varšuvoje pripildžius degalų, jų neužteks nuvažiuoti iki Vilniaus. Tačiau degalų užteko ir dar liko“, – aiškina V. Maciak.

Nekilo ir techninių problemų – pasak moters, naujasis autobusas – puikus, kelionę žiemos sąlygomis atlaikė gerai.

Atvairuoti iki Vilniaus pirmąjį iš devyniolikos „Solaris Urbino CNG“ V. Maciak patikėta neatsitiktinai – iš visų įmonės, su kuria sutartį turi sudariusi „Solaris Bus and Coach“ gamykla, darbuotojų ji turi didžiausią patirtį. Jau dvidešimt penkerius metus ji važinėja be avarijų.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.