Prahoje restauruojamas troleibusas „Praga TOT“

kovo 30 05:51 2019 Spausdinti straipsnį Lankytojai Muziejus

Viename iš Čekijos sostinės Prahos autobusų parkų rekonstruojamas unikalus troleibusas „Praga TOT“, pagamintas dar 1936-aisiais ir stebuklingai išlikęs iki mūsų dienų. Šiuo metu atkuriamas kėbulas, jis jau nudažytas, paskui bus pereita prie kitų detalių.

 

 

 

Pirmieji troleibusai Prahoje pasirodė 1930-aisiais. Keleivius vežė trijų modelių troleibusai – čekiški „Škoda“, „Tatra“ ir ČKD. Sukurti trys troleibusų prototipai. „Tatra“ troleibusas gamintas ant autobuso „Tatra 23“ važiuoklės, elektrinė dalis – „Siemens“. Transporto priemonėje naudotas originalus elektros variklis, kurį sukūrė čekas Jozefas Sosedikas.

„Škoda“ savo troleibusą sukūrė ant krovininio automobilio „Škoda 553“ važiuoklės. Kėbulas buvo gaminamas Mlada-Boleslave, o elektrinę dalį sukūrė „Škoda“ elektrotechnikos gamykla Plzene. Kompanija ČKD pristatė troleibusą „Praga TOT“, naudodama savo sukurtą kėbulą ir „Praga TOV“ važiuoklę.

Pirmasis ČKD sukurtas prototipas pristatytas 1936-aisiais. Troleibusas išbandytas Vysočanų poligone. Iš viso iki Antrojo pasaulinio karo pradžios ČKD pagamino Prahos miestui dvylika troleibusų. Paskutinis iš jų vežė keleivius miesto gatvėmis iki 1961-ųjų. 1948-aisiais gamykloje pradėta troleibusų „Tatra 400“ ant Prancūzijos kompanijos „Vétra“ važiuoklės. Vėliau ČKD pradėjo gaminti tramvajus, o troleibusų ėmėsi „Škoda“.

„Praga TOT“ troleibusas rastas Buštegrade, iš ten pervežtas į Prahos viešojo transporto muziejų. Čia jis buvo laikomas po stogu, todėl neblogai išsilaikė.

Rekonstruoti troleibusą pradėta 2010-aisiais, procesas tęsiasi iki šiol. Išlikę ne visi troleibuso brėžiniai, todėl daugelį detalių tenka atkurti pagal senas nuotraukas ar miestiečių prisiminimus. Restauratorių dėka 83-ejų troleibusas taps Prahos transporto muziejaus pažiba.

eBus.lt

cs-dopravak.cz nuotraukos

 

 

 

 

 

 

  • apie-praga
  • apie-praga5
  • apie-praga1
  • apie-praga3
  • apie-praga4
  • apie-praga2