„Van Hool NV” laimėjo konkursą pateikti Prancūzijos Pau miestui aštuonis „Exqui.City” autobusus, dar vadinamus tramvajais. Tai – pirmosios transporto priemonės Prancūzijoje, kuriose naudojamos vandenilio technologijos.
Autobusai – 18 m ilgio, jie bus naudojami BRT sistemoje. Tai – pirmas kartas, kai vandenilio technologija naudojama kaip tramvajaus energijos šaltinis. Naujoji transporto priemonė yra 18,62 metro ilgio, joje gali važiuoti 125 keleiviai.
Autobusas – hibridinis, kuro elementuose elektrolizės būdu išsiskiria vandenilis ir deguonis. Ličio baterijos ir elektros varikliai prireikus suteikia transporto priemonei papildomos galios. Pakartotinai panaudojama ir stabdymo metu sukaupta energija. Taikant šią technologiją, gerokai sumažėja į aplinką išmetamų teršalų kiekis.
Pasak gamintojų, tokios transporto priemonės gali vieną kartą įkrautomis baterijomis nuvažiuoti apie 300 kilometrų. Greitas įkrovimas trunka 10 minučių. Kadangi autobusai tramvajai važiuoja atskirtomis juostomis, jų greitis – optimalus.
Autobusas tramvajus yra pigesnė alternatyva nei tradicinis tramvajus, kadangi nereikia daug investuoti į infrastruktūrą.
eBus.lt
Linos Jakuauskienės nuotrauka