Prie autobusų klasifikavimo sistemos jungiasi daugiau keleivių vežėjų

12 birželio 04:22 2014 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) sumanyta autobusų klasifikavimo sistema netapo tokia populiari, kaip buvo tikėtasi. Prie jos prisijungė vos keliolika Europos šalių. Tarp jų – ir Lietuva, kuri sistemos nare tapo dar 1999-aisiais.

Remiantis autobusų klasifikavimo sistema, autobusų komfortas gali būti vertinamas nuo vienos iki keturių žvaigždučių. Numatyti reikalavimai transporto priemonių komfortui, kuriuos turi atitikti vienai ar kitai kategorijai pateikiamos transporto priemonės.

Keleivių vežėjai geriausius autobusus autoritetingai komisijai, sudarytai iš Valstybinės kelių transporto inspekcijos, Valstybinio turizmo departamento, Lietuvos turizmo asociacijos bei asociacijos „Linava“ atstovų, privalo pateikti kasmet.

„Vežėjų teigimu, tai – puikus stimulas pasitempti, nuodugniai sutvarkyti transporto priemones. Šiais metais tai buvo itin gerai matyti – visi vežėjai, nusprendę savo geriausių autobusų komfortą įvertinti žvaigždutėmis, buvo puikiai parengę savo transporto priemones, komisija jokių esminių pastabų neturėjo”, – sakė vienas iš komisijos narių, asociacijos „Linava” Keleivinio transporto skyriaus vadovas Jevgenijus Stolovickis.

Apie tai, kad kasmetė autobusų apžiūra – stimulas neapsileisti, kalba ir keleivių vežėjai. „Iš to, kad kasmet pateikiame savo transporto priemones klasifikuoti, finansinės naudos neturime. Tačiau prieš kiekvieną patikrinimą autobusus sutvarkome iki tobulumo. Manau, kad turėti žvaigždutėmis pažymėtus autobusus – įmonės garbės reikalas. Be to, stengiamės palaikyti gerą vieningo autobusų komforto reikalavimų žymėjimo idėją”, – sako Mažeikių autobusų parko direktorius Arvydas Šemeta.

Mažeikiškiai klasifikuoti šiemet pateikė tris autobusus. Vienas iš jų įvertintas keturių ir du – trijų žvaigždučių kategorija.


Šiemet prie autobusų klasifikavimo sistemos prisijungė ir Tauragės autobusų parkas, pateikęs klasifikuoti geriausią iš turimų „Neoplan Cityliner” autobusą. Jam suteiktos trys žvaigždutės.

„Seniai svarstėme apie galimybę pateikti savo autobusus klasifikuoti. Šiais metais apsisprendėme. Idėja suvienodinti reikalavimus autobusų komfortui – puiki, gaila, kad ji nėra pakankamai viešinama. Jei autobusų su žvaigždutėmis būtų daugiau, o apie sistemą visuomenė žinotų geriau, turizmo operatoriams bei keliautojams būtų kur kas patogiau pasirinkti reikiamą transporto priemonę”, – sako Tauragės autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius.

Pasak R. Martinavičiaus, šiais metais išrinkto į asociacijos „Linava” prezidiumo narius, taigi ir tapusio klasifikavimo komisijos pirmininku, būtina labiau populiarinti autobusų klasifikavimo sistemą.

„Svarstėme apie galimybę IRU sertifikatus įteikti vežėjams viešai, per keleivininkų susirinkimus, kad tai būtų stimulas ir kitiems vežėjams prisijungti prie vieningos autobusų klasifikavimo sistemos”, – sako R. Martinavičius.

Daugiausia autobusų šiais metais klasifikuoti pateikė Kauno bendrovė „Kautra” – net dvidešimt šešis. Visos transporto priemonės įvertintos aukščiausia – keturių žvaigždučių – kategorija.

Keturis autobusus klasifikavo Kauno bendrovė „Likesa”, du iš jų įvertinti trijų, du – keturių žvaigždučių kategorija.

Klaipėdos autobusų parke komisijai teko apžiūrėti dešimt autobusų. Keturi iš jų pasipuošė keturiomis, šeši – trijomis žvaigždutėmis.

Autobusus tradiciškai kasmet klasifikuoja ir Šiaulių bendrovė „Busturas”. Šiemet komisijai pateikti šeši autobusai. Penki įvertinti trijų, vienas – keturių žvaigždučių kategorija.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.