„Rīgas satiksme” išbandė vandenilinį autobusą ir paskelbė bandymų rezultatus

19 vasario 05:35 2021 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai Patirtis

„Rīgas satiksme” vasario 6-11 dienomis išbandė vandenilinį „Solaris“ autobusą. Kad būtų gauta kaip įmanoma daugiau duomenų, transporto priemonė vežė keleivius skirtingais maršrutais.

 

 

 

 

Skirtingi maršrutai pasirinkti tam, kad būtų galima išbandyti autobusą tiek miesto centre, tiek ir priemiesčiuose. Be to, autobuso bandymai sutapo su labai žiemišku oru – tiek stipriu snygiu, tiek ir žemesne nei minus dvidešimt laipsnių temperatūra, rašoma „Rigas satiksme“ interneto tinklapyje.

14-uoju maršrutu autobusas nuvažiavo 280 km;

20-uoju – 138 km;

47-uoju – 120 km;

55-uoju – 285 km;

56-uoju – 137 km.

Remiantis bandymų rezultatais, įkrauti autobusą vandeniliu trunka apie 30 minučių. Vidutinė vandenilio išeiga 100 km sudarė 16 kg. Žema oro temperatūra turėjo įtakos vandenilio sunaudojimui, kadangi didelė jo dalis teko vairuotojo kabinai šildyti, joje buvo nustatyta +22 laipsnių temperatūra.

Autobuso privalumai – tolygus važiavimas, kadangi dviejuose vedančiuose tiltuose sumontuoti du 125 kW galios elektros varikliai, garantuojantys dinamišką greitėjimą. Autobusas lengvai valdomas, manevringas, geros stabdymo savybės, efektyvi kabinos šildymo sistema.

Nuo 2020-ųjų sausio Rygoje veikia vandenilio stotis, kur vandeniliu įkraunami 10 troleibusų. Vis dėlto tiek transporto priemonių per mažai, kad vandenilio stoties darbas būtų efektyvus, jos galimybės nėra maksimaliai išnaudojamos. Vandeniliu varomo autobuso bandymai padėjo išbandyti ir vandenilio stoties galimybes, taip pat išsiaiškinti, kiek kilometrų autobusas gali nuvažiuoti vieną kartą pripildytas vandenilio, kiek jo sunaudoja. Žiema kaip bandymų metas pasirinkta neatsitiktinai – latviai norėjo įsitikinti, kaip transporto priemonė važiuoja šaltuoju metų laiku.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka