„Scania“ naujovės „Busworld Europe“

29 lapkričio 05:01 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Švedų gamintojai spalio mėnesį Belgijos Kortrijko miestelyje vykusioje parodoje pateikė keturis atnaujintus autobusus. Esminė jų naujovė – Euro 6 standartų reikalavimus atitinkantys varikliai.

Pasak švedų gamintojų, jie siūlo ne tik atnaujintus autobusus, bet ir tris pagrindines kryptis, kuriomis turėtų plėtotis keleivinis transportas.

Visų pirma, tai – geriau apgalvota transporto sistema; derėtų pagerinti maršrutų tinklą, sukurti specialius maršrutus, kur keleiviai galėtų keliauti patogiau.

Antroji kryptis – tai energijos taupymas. Turėtų atsirasti efektyvesnės transporto priemonės, populiarėti vairuotojų rengimo sistemos.

Be to, jau tradiciškai švedai skatina rinktis alternatyvias degalų rūšis – biodyzeliną, biudujas ir bioetanolį, alternatyviais degalais varomas transporto priemones.

Siekdami spręsti šiuos uždavinius, švedai rinkai pateikia skirtingų modelių ir tipų autobusus. Keturis iš jų buvo galima apžiūrėti ir vienoje iš Kortrijko Expo parodų salių.

„Scania Citywide LF“ – žemagrindis miesto autobusas, kuriame – 21 +2 sėdimos vietos. Transporto priemonėje montuojamas naujas Euro 6 reikalavimus atitinkantis 280 AG variklis ir automatinė pavarų dėžė. Autobuso kėbulas gaminamas iš aliuminio, todėl transporto priemonė lengvesnė bei ekonomiškesnė.

Dar vienas švedų pristatytas autobusas – dujinis „Scania Citywide LE“. Jame – 53+2 sėdimos vietos. transporto priemonėje montuojamas Euro 6 reikalavimus atitinkantis 340 AG variklis, kurio maksimalus sukimo momentas – 1600 Nm. Pavarų dėžė – taip pat automatinė.

„Scania OmniExpress 3.60“ – dviaukštis autobusas, kuriame montuojamas Euro 6 reikalavimus atitinkantis 410 AG variklis. Tolygų važiavimą užtikrina „Scania Opticruise“ pavarų perjungimo sistema. Transporto priemonėje – 49 +1 +1 sėdimos vietos.

Dar vienas „Scania“ pristatytas autobusas – prieš ketverius metus „Busworld Europe“ parodoje debiutavęs švedų ir kinų gaminys „Scania Touring“. Jame taip pat montuojamas Euro 6 reikalavimus atitinkantis 450 AG variklis, kurio maksimalus sukimo momentas – 2350 Nm. Pavarų perjungimo sistema – automatizuota „Scania OptiCruise“.

Pasak „Scania“ gamintojų, miestų problemas būtina spręsti nedelsiant.

Pastaruoju metu vis daugiau įvairių šalių gyventojų kraustosi į miestus. Daugelio miestų infrastruktūra nepritaikyta tokiam kiekiui žmonių, kiek juose apsigyvena. Išvengti milžiniškų transporto spūsčių gali padėti tik tobulesnės viešojo transporto sistemos.

Tačiau, švedų teigimu, žmonės persės iš nuosavų automobilių į viešąjį transportą tik tuomet, kai jiems bus pasiūlyta nauja, patraukli viešojo transporto sistema. Pasak „Scania“ atstovų, šia kryptimi ir turėtų dirbti tiek keleivinio transporto priemonių gamintojai, tiek ir viešąjį transportą valdantys specialistai.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.