„Scania“ stende „Busworld Europe“ – elektra ir dujomis varomos transporto priemonės

23 spalio 04:20 2025 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

„Scania“ šiųmetėje „Busworld Europe“ pristatė naują aukštagrindžių elektrinių autobusų platformą. Naujosios BEV platformos pristatymas suteikia galimybę „Scania“ tiekti elektrinius aukštagrindius autobusus tiek miesto, tiek tolimoms kelionėms.

Pasak gamintojų, vieną kartą įkrautomis baterijomis tolimojo susisiekimo autobusai nuvažiuoja iki 600 kilometrų, o bagažo talpa išlikusi tokia pati kaip ir dyzelinėse transporto priemonėse. Tai svarbus veiksnys, skatinantis autobusų įmones pereiti prie elektra varomų autobusų.

Transporto priemonė tinkama vežti keleivius vidutinio ilgumo atstumais, iš oro uostų, taip pat – sportininkų komandoms.

Be to, naujoji platforma tinkama mokykliniams ar ekskursiniams autobusams, kuriems nereikia didelės bagažo talpos.

Aukštagrindė elektrinė platforma taip pat sukurta miesto reikmėms, ji gali būti naudojama priemiesčio vežimams.

„Scania“ stende pristatytas modelis su vairu dešinėje pusėje ir „Caetano“ kėbulu. Stende taip pat buvo galima apžiūrėti „Irizar i3 Electric“ ant „Scania“ važiuoklės ir „Scania Touring“ (su „Higer“ kėbulu).

Platforma integruoja patikrintas technologijas – nuo ​​elektrinių įrenginių iki baterijų, įkrovimo sąsajos ir kt. Ji tinkama įvairiems autobusų kėbulams, teigia „Scania“ gamintojai. Galia gali siekti 330 kW, įrengta energija – iki 534 kWh (naudojama 480 kWh), o įkrovimo galia – iki 325 kW (500 A).

„Scania“ papildo elektrifikavimo paslaugų ekosistemą tokiomis naujovėmis kaip išmanusis įkrovimas, kuris padeda operatoriams valdyti energijos sąnaudas ir palaikyti baterijų veikimą. Taip pat gamintojai siūlo „Scania Charging Access“ paslaugą, suteikiančią prieigą prie viešųjų įkrovimo stotelių tinklo sunkiosioms komercinėms transporto priemonėms.

„Scania“ aukštagrindė akumuliatorinė elektrinė platforma pristatoma tuo metu, kai transporto elektrifikacija sparčiai plečiasi ne tik Europoje, bet ir kitose pasaulio rinkose, kai atsiranda poreikis elektrifikuoti ne tik miesto, bet ir tolimojo susisiekimo autobusus.

Parodoje pristatytas „Scania Caetano e.Levante“ – su vairu dešinėje pusėje, skirtas Jungtinės Karalystės rinkai.

Autobusas – triašis, 14,3 m ilgio. 330 kW variklis sujungtas su keturių greičių pavarų dėže.

„Irizar“ taip pat jau pagamino pirmąjį „Scania“ įkraunamą dyzelinį-elektrinį hibridinį autobusą su „i6S Efficient“ kėbulu

 „Scania Irizar i6S Efficient“ bagažo skyriuje yra 89 kWh baterijų blokas, tačiau nebūtinai toks pats baterijų išdėstymas bus ir kituose gamintojo siūlomuose modeliuose.

Parodoje pristatytas ir 2024-ais gamintojų sukurtas „Scania Touring“, galintis važiuoti tiek gamtinėmis dujomis, tiek biodujomis arba jų mišiniu. Tai – perspektyvus sprendimas tvariam tolimojo susisiekimo transportui, atitinkantis žiedinės ekonomikos reikalavimus.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotraukos