Seimas po pateikimo pritarė prieštaringai vertinamam Metropoliteno įstatymo projektui ir perdavė jį toliau svarstyti komitetams.
Seimui pristatytas Metropoliteno įstatymo projektas, kuriuo siekiama įgyvendinti naujos šalyje transporto rūšies – metro projektą bei atverti kelią ilgalaikėms milijardinėms investicijoms į transporto infrastruktūrą Lietuvoje. Dauguma parlamentarų po pateikimo pritarė įstatymo projektui ir perdavė jį toliau svarstyti Seimo komitetams.
Vienas iš įstatymo rengėjų Seimo narys, Lietuvos žaliųjų partijos pirmininkas Linas Balsys pabrėžė, kad būtina skirti daug daugiau dėmesio miestų, ypač Vilniaus, transporto infrastruktūros plėtrai.
Seimo nario teigimu, Vilniaus metropolitenas žymiai pagerintų ir ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes pagrindiniu oro teršėju mūsų šalyje šiandien vis dar išlieka automobilių transportas, pralenkdamas pramonę ir energetiką. Viena iš pagrindinių to priežasčių – senų automobilių naudojimas ir pernelyg dideli transporto srautai piko metu. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų, todėl tai leistų sumažinti ne tik miesto oro taršą, bet ir automobilių sukeliamą triukšmą.
Pasaulinė metropoliteno diegimo patirtis rodo, kad ši susisiekimo sistema pakelia miesto prestižą, o maždaug kilometro spinduliu metro trasų ruože nekilnojamo turto vertė padidėja 1,5 karto.
Dar vienu metro privalumu L. Balsys įvardijo galimybę Vilniui tapti Europos Sąjungos geležinkelio transporto projekto „Rail Baltica“ dalimi. Pasak Seimo nario, sujungus Kauną ir Vilnių greituoju transportu, atsirastų galimybė ne tik iš Kauno, bet ir iš Vilniaus vykti į Varšuvą „Rail Baltica“.
Tačiau daugelis specialistų motropoliteno diegimo projektą Vilniuje vertina kitaip. Pastaruoju metu atlikti keleivių srautų tyrimai rodo, jog dabartinį viešojo transporto keleivių kiekį pajėgūs vežti ir autobusai bei troleibusai. Naujos transporto rūšies reikia vežimo kokybei pagerinti, šiuolaikiškesniam miesto įvaizdžiui sukurti.
Neseniai pristatytame „Naujų transporto rūšių diegimo Vilniuje specialiajame plane“ numatyta prioritetą teikti greitajam tramvajui. Pasak specialistų, ši transporto rūšis parinkta atsižvelgus į „dideles miesto urbanistinės plėtros sklaidos tendencijas bei mažą gyventojų tankį ir perspektyvinį skaičių, kas nesudaro galimybių sukoncentruoti keleivių srautų didesnio galingumo naujų transporto rūšių įdiegimui“.
Metropoliteno diegimui mieste nepritaria ir sostinės meras Artūras Zuokas. Pasak jo, metro apsimoka tik tuo atveju, jei mieste gyvena apie milijoną gyventojų. Transporto specialistų atliktos studijos rodo, jog tramvajus Vilniaus miestui tiktų geriau.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.