Seimo Ekonomikos komitetas svarstė klausimus dėl vidaus sandorių

17 spalio 04:40 2019 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Spalio 14 d. Seime vyko išvadų rengėjo Seimo nario V. Poderio organizuojami klausymai dėl viešųjų pirkimų įstatymų projektų Nr. XIIIP-3787 ir XIIIP-3788 (dėl vidaus sandorių).

 

Šiuose klausymuose dalyvavo Konkurencijos tarybos, Viešųjų pirkimų tarnybos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Savivaldybių asociacijos ir Lietuvos keleivių vežimo asociacijos atstovai.

Savivaldybių asociacijos atstovai pristatė pateiktų įstatymų projektus ir argumentavo tokių pakeitimų būtinumą, pabrėžė, kad Vietos savivaldos įstatymas, Savivaldybių Chartija numato teisę pačioms savivaldybėms pasirinkti viešųjų paslaugų teikimo būdus, todėl nesuprantamas griežtesnis nei kitose ES šalyse vidaus sandorių reglamentavimas Lietuvoje, nesuprantama, kodėl nepasitikima savivaldybėmis.
Konkurencijos tarybos atstovai laikėsi pozicijos, kad dabartinis vidaus sandorių reglamentavimas atitinka Lietuvos Konkurencijos įstatymo reikalavimus, o siūlomi įstatymų pakeitimai būtų ydingi ir ribotų konkurenciją.

STT atstovas kalbėjo apie tarnybos parengtą antikorupcinio vertinimo išvadą, kad siūlomais įstatymų pakeitimais sudaromos sąlygos nesilaikyti sąžiningos konkurencijos principų bei būtų nustatytos privilegijuojančios nuostatos savivaldybių valdomoms įmonėms.

Viešųjų pirkimo atstovai išsakė nuomonę, kad derėtų tikslinti Viešųjų pirkimų įstatymą, jog nuostatos dėl vidaus sandorių būtų aiškesnės ir keltų mažiau klausimų.

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos atstovai palaikė įstatymų pakeitimus motyvuodami, kad būtina atsižvelgti į realią situaciją kiekvienoje savivaldybėje.

LKVA prezidentas Gintaras Nakutis pabrėžė, kad yra teisinių abejonių ar keleivių vežimo viešųjų paslaugų sutartys, sudarytos pagal Reglamentą 1370/2007, yra vidaus sandoriai, t.y. vienos savivaldybės tokias sutartis traktuoja kaip tiesiogines sutartis, kitos – kaip vidaus sandorius, vienos savivaldybės vežėjus parenka konkurso būdu, kitos tai paveda savo kontroliuojamoms bendrovėms. Jei įstatymai traktuojami skirtingai, reiškia, kad jie nėra aiškus, todėl būtina juos keisti. Nesuprantama, kodėl Lietuvoje turi būti griežtesni reikalavimai nei kitose ES.

Asociacijos nuomone, savivaldybės turi turėti teisę pačios pasirinkti keleivių vežimo viešųjų paslaugų teikimo sutarčių sudarymo būdą – skelbti konkursus ar sudaryti tiesiogines sutartis, nes tokias galimybes numato Reglamentas ir Kelių transporto kodeksas.

Asociacija palaiko ir visapusiškai remia Lietuvos savivaldybių asociacijos iniciatyvą keisti Viešųjų pirkimų įstatymą dėl vidaus sandorių pripažinimo.

Diskusijų pabaigoje Seimo narys V.Poderis išsakė nuomonę, kad siūlys Ekonomikos komitetui prašyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuomonės dėl šių įstatymų pakeitimų projektų.

Dėl šios priežasties šių įstatymų projektų numatytas svarstymas Seimo Ekonomikos komiteto 2019 m. spalio 16 d. posėdyje buvo atidėtas.

 

LKVA informacija