Senuosius vilniečių „Karosa“ autobusus keičia žemagrindžiai MAN

13 sausio 11:24 2015 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Pagal Klimato kaitos specialiąją programą „Mažai taršių miesto autobusų keitimas, atnaujinant autobusų parko transporto priemones“ gavusi 21 naują „Castrosua“ autobusą, bendrovė „Vilniaus viešasis transportas įsipareigojo nurašyti 45 triašius techniškai bei morališkai pasenusius „Karosa“ autobusus. Netrukus miesto gatvėse pasirodys dešimt pavažinėtų vokiškųjų MAN.

„Praėjusiais metais nusprendėme Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka išsinuomoti 26 autobusus ir išsimokėtinai per dvylika mėnesių nusipirkti 20 triašių autobusų. Jie turėjo pakeisti senuosius 1996-1998-aisiais pagamintus „Karosa“. Praėjusių metų rudenį miesto gatvėse pasirodė dešimt „Neoplan“, o šiomis dienomis jau pasirašyta sutartis dėl dešimties MAN autobusų įsigijimo“, – sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.


Konkursą laimėjęs tiekėjas sostinės vežėjams pasiūlė dyzelinius MAN/A23 markės autobusus, pagamintus 2000 metais. „Pirmieji du MAN autobusai jau atvažiavo į autobusų parką pirminei apžiūrai, kad bendrovės darbuotojai galėtų įsitikinti, jog siūlomi autobusai atitinka konkurso sąlygas. Visi dešimt autobusų iš karto ar etapais po kelis turi būti pristatyti per 60 dienų nuo sutarties įsigaliojimo dienos”, – aiškina G. Nakutis.

Transporto priemonių ilgis – 18 metrų, aukštis – 3,1, plotis 2,55 metro. Salone – 45 sėdimos vietos ir 117 stovimų vietų, keleiviams įlipti ir išlipti – trejos durys. Transporto priemonių variklis – MAN, 228 kW, 11 967 cm3. Sumontuota automatinė pavarų dėžė.

„Jei pristatytųjų autobusų techninė specifikacija atitiks konkurso sąlygas, jie bus priimti. Tuomet sutvarkysime visus reikalingus dokumentus, sumontuosime elektroninio bilieto įrangą, suklijuosime informacinius lipdukus ir išleisime juos į miesto maršrutus”, – kalba G. Nakutis.

Į autobusus keleiviams įlipti bus patogiau nei į senuosius „Karosa“, nes nėra laiptelių, durys platesnės, sumontuota platforma įvažiuoti neįgaliųjų vežimėliams.

Vilniečių perkami autobusai iki šiol keleivius vežė Vokietijoje. „Kaip žinia, vokiečiai garsėja ypač gera technine transporto priemonių priežiūra. Todėl tikimės, kad, eksploatuodami naujai įsigytuosius autobusus, išlaidų remontui turėsime gerokai mažiau. Be to, MAN yra talpesni nei „Karosa“ – MAN vienu metu gali važiuoti 162 keleiviai, „Karosa“ – 151“, – sako G. Nakutis.

Lina Jakubauskienė

Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas” nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.