Įsigijus naujesnių autobusų, senieji vilniečių „Karosa“ keliaus užtarnauto poilsio

rugpjūčio 22 04:07 2014 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Rugsėjį į Vilniaus gatves turėtų išvažiuoti naujesni autobusai. Paskelbusi konkursą, įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ įsigis dvi dešimtis pavažinėtų 18 metrų ilgio transporto priemonių. Be to, bus nurašyti senieji techniškai bei morališkai pasenę „Karosa“ autobusai.

„Iš viso skelbėme du konkursus pavažinėtiems autobusams pirkti išsimokėtinai. Pirmajame nugalėtojas jau nustatytas, sutartį su juo pasirašysime, kai baigsis įstatyme numatytas penkiolikos dienų terminas pretenzijoms pateikti. Jei viskas klostysis sėkmingai, konkursą laimėjęs tiekėjas pateiks mums dešimt „Neoplan“ autobusų“, – sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktorius Juozas Grabys.

Viliamasi, jog sutartis su konkursą laimėjusiu tiekėju bus pasirašyta rugpjūčio pabaigoje. „Remiantis sutartimi, autobusai turi būti pristatyti per 30 dienų nuo sutarties pasirašymo dienos. Juos dar turėsime parengti važinėti mieste: sutvarkyti dokumentus, įrengti e-bilieto sistemą ir pan. Tikimės, kad šiais autobusai į gatves išvažiuos rugsėjo mėnesį“, – kalba J. Grabys.

Remiantis konkurso sąlygomis, autobusai bus 18 metrų ilgio, žemagrindžiai, salone – 51 sėdima ir 99 stovimos vietos.

Antrajame konkurse pasiūlymus pateikė trys dalyviai. „Šiuo metu nagrinėjamas dalyvių atitikimas kvalifikaciniams reikalavimams, atliekamos kitos įstatymuose numatytos procedūros, todėl daugiau informacijos kol kas pateikti negalime“, – sako J. Grabys.

Pasak „Vilniaus viešojo transporto“ technikos direktoriaus, vežėjai dar planuoja metams (6 mėnesiams su galimybe pratęsti dar 6 mėnesiams) nuomotis 26 triašius autobusus. „Jais galėtume pakeisti jau nurašytus ar planuojamus nurašyti „Karosa“ markės autobusus. Nuomą pasirinkome todėl, kad, savivaldybei paskelbus konkursą vežti keleivius Vilniaus miesto maršrutais, tokių autobusų poreikis sumažės, todėl pirkti juos nėra tikslo“, – teigia J. Grabys.

Praėjusiais metais įdiegus greituosius maršrutus bei jais važiuojančiuose autobusuose gerokai padaugėjus keleivių, triašių autobusų poreikis išaugo, todėl įmonė buvo išsinuomojusi 19 triašių autobusų.Pastaruoju metu „Vilniaus viešasis transportas“ sulaukė kelių dešimčių naujų standartinio 12 metrų ilgio autobusų. Naujausi – ispaniški „Castrosua“.

„Ispaniški autobusai „Castrosua“ buvo gauti pagal Klimato kaitos programą, kurios tikslas – mažinti kenksmingų dalelių išmetimą į aplinką. Vienas iš projekto reikalavimų – gavus naujus ekologiškus autobusus per šešis mėnesius nurašyti tokį pat kiekį dyzelinių autobusų, kad ozono sluoksniui kenkiančių išmetamų dujų kiekiai būtų mažesni. Todėl privalėsime nurašyti 49 „Karosa“ markės autobusus. Prieš dvejus metus, nusprendę dalyvauti šiame projekte prognozavome, kad šios markės autobusai bus išsėmę visus savo gyvavimo resursus, ypač jų kėbulas. Mūsų prognozės pasitvirtino. Šiuo metu dėl kėbulų korozijos, deformacijos, kitų agregatų gedimo jau nebeeksploatuojami ir rengiami nurašyti 17 „Karosa“ autobusų. Juos remontuoti keletui mėnesių neapsimoka, nes metų pabaigoje juos vis vien turėtume nurašyti“, – sako J. Grabys.

Pasak įmonės technikos direktoriaus, vežėjai dėl sudėtingos finansinės situacijos kol kas neturi galimybės įsigyti visai naujų transporto priemonių. Tačiau bendrovės vadovai dės visas pastangas, kad įsigytieji naujesni, patogesni autobusai išvažiuotų į miesto gatves kaip įmanoma greičiau.

Lina Jakubauskienė

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.