„Smart Move“ – prioritetas kelionėms autobusais

28 gegužės 04:52 2012 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Judėjimą „Smart Move“ 2009-ųjų spalį inicijavo Tarptautinė kelių transporto sąjunga (IRU). Jo tikslas – populiarinti keliones autobusais, pritraukti į viešąjį transportą kuo daugiau keleivių.

„Smart Move“ dalyviai įsipareigojo pasiekti, jog iki 2020-ųjų būtų dvigubai padidintas besinaudojančių autobusais bei turistiniais autobusais keleivių kiekis. „Kuo toliau, tuo daugiau šalių vadovų supranta: viešasis transportas – vienintelis kelias sumažinti spūstis miestų gatvėse, išspręsti daugybę ekonominių bei ekologinių problemų. Vis daugiau šalių jungiasi prie „Smart Move“, įnešdamos ir savo iniciatyvų“, – sakė asociacijos „Linava“ viceprezidentas, bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Prie „Smart Moove“ šių metų vasarį prisijungė JAV autobusų pramonės asociacija. Jos atstovai nusprendė atsisakyti nacionalinės reklaminės kampanijos ir prisijungti prie „Smart Move“. Vasarį prie „Smart Move“ kampanijos taip pat prisijungė Amerikos šalių autobusų asociacijų federacija, vadinama AITBUS. Šiek tiek anksčiau judėjimo nariais tapo Artimųjų Rytų, Rusijos, Azijos bei Ramiojo vandenyno šalių atstovai.

Pagrindinį tikslą – padvigubinti besinaudojančių autobusais skaičių – „Smart Move“ aktyvistai ketina įrašyti pateiktoje ataskaitoje dėl tvarios transporto ateities Europos Sąjungoje. Šis dokumentas pasitarnaus rengiant Europos Sąjungos transporto strategiją 2010-2020 m. m. apibrėžiančioje Baltojoje knygoje.

Smart Move ir jos bendras politikos tikslas – padvigubinti autobusų naudojimą – pastaruoju metu sulaukė paramos iš Europos Komisijos. Belgijoje, Rumunijoje ir Liuksemburge šalies vyriausybės nutarė padvigubinti naudojimąsi viešuoju transportu, įrašydamos šią nuostatą kaip savo nacionalinės politikos tikslą. Neseniai Austrija ir Šveicarija taip pat ėmėsi vykdyti kryptingą „Smart Move” veiklą.

Pagrindiniai „Smat Move“ tikslai – sumažinti CO2 išmetimą bent iki 50 milijonų tonų per metus; sumažinti eismo įvykių iki 3000 per metus; sumažinti spūstis miestuose 10-15 proc.; sukurti 4 milijonus naujų, aplinką tausojančių darbo vietų.

Pasak M. Grigelio, prie judėjimo turėtų aktyviau jungtis ir Lietuvos keleivių vežėjai. „Turėtume pagalvoti, kaip galėtume prisidėti prie „Smart Move“ bei šio judėjimo tikslų įgyvendinimo. Be abejo, visus veiksmus būtina priderinti prie Lietuvos sąlygų, tačiau gražią iniciatyvą privalome palaikyti“, – sako M. Grigelis.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.