Spalį Belgijos mieste Kotrijke vykusiose „Busworld Europe“ parodoje Lenkijos „Solaris“ gamintojai pristatė net keletą naujovių.
Visų pirma, tai – naujas elektrinis autobusas „New Urbino 12 Electric“, kuris įkraunamas ir naudojant pantografą. Autobuse sumontuota galinė ZF Ave 130 trečiosios kartos ašis su dviem elektros varikliais ratuose, kurio kiekvieno galingumas – 125 kW. Tokiu būdu sumažėja transporto priemonės svoris, o atsiradusią erdvę salone galima skirti keleiviams.
Naujajame elektriniame autobuse sumontuotos 240 kW talpos baterijos, kurios išdėstytos šešiomis sekcijomis po 40 kW. 160 kW galingumo baterijos sumontuotos galinėje dalyje, kitos – ant transporto priemonės stogo.
Be tradicinio įkrovimo būdo, autobusą galima įkrauti ir galinėse stotelėse, naudojantis pantografu, kuris sumontuotas ant stogo. Tokiu būdu autobusas miesto gatvėmis gali nuvažiuoti toliau.
„Solaris New Urbino 12 electric“ – 12 m ilgio, 2550 mm pločio ir 3395 mm aukščio, jei ant stogo sumontuotas pantografas nepakeltas.
Autobuso salone gali būti iki 39 sėdimų vietų, iš viso jame telpa apie šimtą keleivių.
Vokietijos Hanoverio miesto viešojo transporto kompanija „UESTRA Hannoversche Verkehrsbetriebe AG“ jau užsisakė tris tokias transporto priemones.
Be elektrinio autobuso, parodoje pristatytas ir tarpmiesčio vežimams skirtas „New Urbino 12 LE“. Autobusas – 12 m ilgio, 2550 mm pločio ir 3180 mm aukščio. Keleiviams įlipti bei išlipti – paplatintos priekinės durys. Vienu metu autobusu gali važiuoti 94 keleiviai, salone telpa 45 sėdimos vietos. „Busworld Europe“ pristatytame autobuse sumontuotas 6,7 l Euro 6 standartų reikalavimus atitinkantis „Cummins ISB6.7“ variklis, taip pat „ZF EcoLife 6AP“ pavarų dėžė.
Dar viena naujovė, kurią galėjo apžiūrėti parodos lankytojai – konceptinis autobusas. Prieš parodą Lietuvoje apsilankę lenkų gamintojų atstovai pažadėjo parodoje pateikti siurprizą.
Tai ir buvo konceptinis vidutinės klasės autobusas, skirtas vežti keleivius netolimais tarpmiesčio maršrutais. Transporto priemonė montuojama ant sunkvežimio DAF LF važiuoklės. Autobuse taip pat sumontuotas 4,5 l keturių cilindrų dyzelinis PACCAR PX-5. „Solaris“ konceptiniame autobuse taip pat sumontuota automatinė pavarų dėžė „AC-Tronic“.
Autobuso dizainas atitinka naujausių „Solaris“ autobusų dizaino tendencijas. Transporto priemonės ilgis – 8,2 metro, tačiau bus siūlomas ir 9,6 m ilgio autobusas.
Salone telpa 39+ 1sėdimos vietos, virš sėdynių sumontuotos lentynos bagažui susidėti. Kaip standartinė įranga montuojamas kondicionierius.
Be šių trijų naujovių, „Solaris Bus and Coach“ artimiausiu metu žada pristatyti ir suspaustomis gamtinėmis dujomis varomą „New Urbino 12 CNG“, taip pat naują troleibusą „Trollino“.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos