„Solaris Bus and Coach“ stende „Busworld Europe“ – ilgiausias troleibusas ir originalūs sprendimai

24 spalio 05:41 2019 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

Neseniai pasibaigusioje „Busworld Europe“ parodoje visų akį traukė neįprastai ilgas troleibusas. Tai – ilgiausia Lenkijos gamintojų iki šiol sukurta transporto priemonė. Be to, stende buvo galima apžiūrėti ir vandeniliu varomą autobusą bei 18 m ilgio elektrinį autobusą.

 

Pasak „Solaris Bus and Coach“ pardavimų vadovės Baltijos šalims Kataržynos Drgas, naujasis troleibusas – tarsi tramvajus, kuris gali važiuoti be bėgių. Iš viso lenkai žada gaminti trijų tipų 24,7 m ilgio transporto priemones – elektrinį, hibridinį autobusus bei troleibusą. Dyzelinu varomos versijos nebus.

Vienu metu transporto priemone gali važiuoti iki 200 keleivių, jos talpa priklauso nuo komplektacijos. Parodoje pristatytame „Solaris Trollino 24“ sumontuoti 16 kW elektros varikliai, galinė ašis – hidraulinė, kad transporto priemonė būtų manevringesnė. Taip pat „Solaris Trollino 24“ yra sistemos, padedančios vairuotojui stebėti eismo juostas. Vietoj veidrodžių sumontuotos vaizdo kameros, kurios padeda geriau matyti kelią. Šis sprendimas gali būti pritaikytas ir kitose „Solaris Bus and Coach“ gaminamose transporto priemonėse.

Lenkai daug dėmesio skyrė tam, kad būtų sumažintas energijos suvartojimas įvairioms transporto priemonių sistemoms, kad daugiau energijos būtų skiriama važiavimui. Troleibuse sumontuotos baterijos, kad dalį kelio jis galėtų įveikti neprisijungęs prie laidų.

Kol kas „Trollino 24“ – tik prototipas, bet jau nuo kitų metų žadama pradėti serijinę transporto priemonės gamybą.

Labai įdomus ir „Solaris Bus and Coach“ pristatytas vandeniliu varomas autobusas. Jis gali nuvažiuoti ilgesnį atstumą nei elektrinis bei vežti daugiau keleivių. Vieną kartą papildytas vandeniliu, autobusas gali įveikti iki 350 kilometrų. Pildymo procesas trunka apie dešimt minučių.

„Solaris Urbino Hydrogen“ veikimo principas labai originalus. Jis varomas naudojant elektros energiją, pagamintą kuro celėse – elementuose. Autobusą galima pripildyti 37 kg vandenilio. Galinėje dalyje sumontuoti vandenilio kuro elementai ir aušinimo modulis. Užvedus variklį, vandenilis patenka į kuro elementus, kur nevyksta degimo procesas bei jokios reakcijos. Vandenilis patenka į kuro elementus praėjęs pro specialią membraną, kuri absorbuoja, sugeria protonus. Elektronai keliauja į elektros sistemą ir suka elektros variklį.

Šis procesas vyksta be išmetamųjų dujų. Be to, į autobusą montuojamos mažos talpos baterijos, todėl transporto priemonės svoris nepadidėja. Vienu metu autobusu gali važiuoti 93 keleiviai. K. Drgas vardija autobuso privalumus: tai trumpas pildymo laikas, talpumas, gaminant elektros energiją susidariusi šiluma naudojama klimato kontrolės sistemoms.

Norint naudoti tokius autobusus, reikalinga vandenilio pildymo infrastruktūra. Tokia jau yra įrengta kaimyninės Latvijos sostinėje Rygoje. Kol kas pagrindinė problema – brangi tiek infrastruktūra, tiek ir vandeniliu varomos transporto priemonės.

„Solaris Urbino 18 Electric“ taip pat atnaujintas. Vieną kartą įkrautomis baterijomis galima nuvažiuoti maždaug 50 km ilgesnį atstumą, apie 200 kilometrų. Autobuse sumontuotų naujo tipo tranzistorių dėka mažiau energijos sunaudojama kondicionavimo bei šildymo sistemoms.

Autobuse montuojama standartinė įkrovimo sistema, vadinama „plug in“. Vis dėlto yra galimybė įkrauti autobusus ir naudojant pantografus, parengta vieta jiems montuoti.

„Šiuo metu mūsų kryptis – ekologiški autobusai. Teikiame prioritetą elektrinėms ir hibridinėms transporto priemonėms“, – sako K. Drgas.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

 

  • DSC_0029
  • DSC_0061
  • DSC_0060
  • DSC_0068
  • DSC_0069
  • DSC_0070
  • DSC_0066
  • DSC_0079
  • DSC_0065
  • DSC_0077
  • DSC_0071
  • DSC_0067
  • DSC_0082
  • DSC_0084
  • DSC_0134
  • DSC_0089
  • DSC_0136
  • DSC_0137
  • DSC_0138
  • bus4