Jau pirmadienį, rugsėjo 2-ąją, į Vilnių atvyks „L-Bus City Smile 10E“. Abreviatūra L-Bus reiškia „lietuviškas autobusas“. Be to, jis – dar ir elektrinis.
Kuriant transporto priemonę prisidėjo trys partneriai – „Cegelec“ iš Čekijos teikė elektros įrangą, AMZ KUTNO iš Lenkijos – kėbulą, o visas detales bei agregatus sumontavo Lietuvos bendrovė „L-BUS“.
„Autobusas jau sertifikuotas Europos Sąjungoje, taigi jį galima eksploatuoti bet kurioje iš ES šalių“, – sako „L-BUS“ direktorius Marjanas Mečkovskis.
Pasak jo, autobusas jau išbandytas ne viename Europos mieste, o bandymų rezultatai – puikūs. „Vieną kartą įkrauta transporto priemonė gali nuvažiuoti iki 240 kilometrų. Tai – labai geras rezultatas“, – teigia M. Mečkovskis.
Autobuse montuojamos vakarietiškos detalės – ZF priekinė ir galinės ašys, „Knorr“ pneumatinė stabdžių sistema, ECAS valdymo blokas ir pan.
Lietuvos vežėjams pristatomo autobuso ilgis – 10 metrų. Transporto priemonė žemagrindė, taigi autobusas pritaikytas žmonėms su negale. Autobusu vienu metu gali važiuoti 58+1 arba 53+1 keleiviai, juose 24+1 sėdimos vietos. Transporto priemonės svoris – 10 500 kilogramų.
Autobuse – ir daugiau privalumų; jo grindys padengtos vandeniui atsparia neslidžia fanera, o prie įėjimo grindys paženklintos geltona spalva. Slenkančios durys atsidaro į salono vidų, o durų sistema automatiškai užrakinama vos tik autobusas pradeda važiuoti didesniu nei 3 km/val. greičiu.
Transporto priemonėje taip pat įrengtos šildymo bei ventiliavimo sistemos, palaikančios efektyviausią autobuso baterijų ir elektrinio variklio darbinę temperatūrą. Be to, transporto priemonės elektros sistema yra naudojama šildymui, nors papildomai įrengtas ir tepalinis šildytuvas.
Daugiau apie pirmąjį lietuvišką elektrinį autobusą skaitykite vėliau www.eBus.lt.
Lina Jakubauskienė
Gamintojų nuotrauka
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.