Į Vilnių atvyko naujos kartos autobuso prototipas – hibridinis „MAN Lion‘s City“. Vieni pirmųjų Europoje jį galės išbandyti sostinės vežėjai.
Birželio 11-ąją autobusas pristatytas bendrovėje „Vilniaus viešasis transportas“.
Pasak gamintojų, „MAN Lion‘s City“ įdiegta daug esminių naujovių. Sukurtas naujas variklis, kuris yra lengvesnis, kompaktiškesnis, bet efektyvesnis ir ekonomiškesnis. Lyginant su ankstesniu modeliu, autobusas sunaudoja 6 proc. dyzelino mažiau. Tam, kad variklis būtų efektyvesnis ir mažesnės degalų sąnaudos, sukurta nauja degalų įpurškimo sistema. Pailginti ir variklio aptarnavimo terminai, autobusas gali daugiau važiuoti, mažiau stovėti prižiūrimas ar remontuojamas.
Variklis ne tik „švarus“, bet ir dirba tyliau. Maksimalus sukimo momentas pasiekiamas su minimaliu apsukų režimu, todėl pagerėjo variklio akustinės savybės. Be to, variklio priežiūra yra paprastesnė nei ankstesnio modelio autobusų.
Hibridinis „MAN Lion‘s City“ yra ekologiškesnis, į aplinką jis išmeta mažiau teršalų. Jis atitinka naujuosius ekologinių standartų reikalavimus, įsigaliosiančius nuo šių metų rugsėjo 1-osios. Panaudojus naujas medžiagas, sumažintas autobuso svoris, tokiu būdu sumažėjo ir degalų sąnaudos. Pasak gamintojų, „MAN Lion‘s City“ – efektyviausias iki šiol sukurtas miesto autobusas.
MAN gamykloje Lenkijoje įdiegta nauja modulinė surinkimo sistema, jos dėka autobusai galės būti tiek dyzeliniai, tiek dujiniai, tiek hibridiniai, tiek elektriniai.
Sukurta ir nauja hibridinė sistema „MAN Efficient Hybrid“, kuri gali veikti tiek su dyzeliniu, tiek su SGD varikliu. Šios sistemos dėka degalų sąnaudos, lyginant su dyzeliniu autobusu, sumažėja 16 proc. Sistema – visai nauja, ji gerokai paprastesnė ir pigesnė nei naudota ankstesniuose hibridiniuose autobusuose.
„MAN Lion‘s City“ įdiegta nepriklausoma priekinių ratų pakaba, naujos MAN sukurtos durys keleiviams. Be to, įdiegtos visos naujausios ir moderniausios saugumo sistemos. Visas apšvietimas – LED.
MAN pristato ir naują sėdynių išdėstymo kocepciją bei sukurtą naują ovalo formos turėklų sistemą. Autobusas pritaikytas žmonėms su negalia. Autobuso dizainas – dinamiškas, modernus. Optimizuota vairuotojui skirta vieta.
Iki šiol autobusas bandytas tik Vokietijoje. Sostinės vežėjams pirmiesiems po vokiečių suteikta galimybė išbandyti autobuso galimybes miesto gatvėse.
Autobusas į sostinės gatves išvažiuos artimiausiu metu ir važinės iki birželio 21-osios.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos