Sostinės senamiesčiui – ekologiškas viešasis transportas

05 rugpjūčio 05:08 2011 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Nuo rugsėjo pirmosios sostinės senamiestyje atsiras du nauji autobusų maršrutai. Jais keleivius veš ekologiški nedidelės talpos autobusai.

Rengiasi krepšinio čempionatui

Idėja atgaivinti viešojo transporto eismą sostinės senamiestyje sklandė jau seniai. Įgyvendinti ją paskatino artėjantis Europos krepšinio čempionatas.

„Per „Eurobasket 2011“ tikimės didelio turistų antplūdžio, todėl naujaisiais senamiesčio maršrutais keleivius planuojame pradėti vežti jau nuo rugsėjo mėnesio“, – sako Vilniaus miesto mero pavaduotojas Romas Adomavičius.

Senamiesčiu besidriekiantys autobusų maršrutai turėtų sumažinti lengvųjų automobilių srautus miesto centre bei paskatinti vilniečius dažniau naudotis viešuoju transportu. Be to, atgijęs eismas atgaivintų Gedimino prospektą, kur šiuo metu nevažiuoja nė vienas autobusas ar troleibusas.

„Senamiesčio maršrutai nebus laikini, jais keleivius vešime ir pasibaigus Europos krepšinio čempionatui“, – sako bendrovės „Vilniaus autobusai“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Tikimasi, kad naujuosius maršrutus pamėgs miesto svečiai, kurie dabar neturi kitos alternatyvus, kaip tik klaidžioti po senamiestį pėsčiomis. Jie pravers ir Gedimino prospekte dirbantiems vilniečiams.

Naujieji maršrutai

Planuojama, jog ekologiški, suspaustas gamtines dujas naudojantys mikroautobusai veš keleivius dviem pusiau žiediniais maršrutais: 88-asis drieksis Goštauto, Maironio gatvėmis iki Rotušės, o 89-asis – nuo Goštauto gatvės iki Rotušės ir iki Maironio gatvės.

Abu maršrutai prasidės nuo prie Seimo esančios lengvųjų automobilių stovėjimo aikštelės, autobusiukai važiuos Gedimino prospektu iki Jogailos gatvės, tuomet jų keliai išsiskirs: 88-asis tęs kelionę Gedimino prospektu, Maironio, Subačiaus gatvėmis, apsuks aplink Rotušę ir važiuos Vokiečių, Klaipėdos, Pylimo, Jogailos gatvėmis. Paskui jis Gedimino prospektu grįš iki Seimo.

89-ojo maršruto autobusai suks į Jogailos gatvę, pro Trakų gatvę įvažiuos į Senamiestį, toliau kelionę tęs Vokiečių gatve pro Rotušę, taip pat Rūdininkų, Bazilijonų, Subačiaus, Maironio gatvėmis. Pravažiavę Gedimino prospektą, autobusiukai grįš prie Seimo.

Abiejų autobusų maršrutai drieksis priešingomis kryptimis. „Šie maršrutai sujungs tris dideles automobilių statymo aikšteles: esančią prie Seimo, požeminę Gedimino prospekte bei daugiaaukštę Tilto gatvėje ir aikštelę Tymo kvartale. Vilniečiai ir miesto svečiai galės šiose aikštelėse palikti savo automobilius ir viešuoju transporto pasiekti Arkikatedros aikštę bei senamiestį“, – aiškina G. Nakutis.

Skelbė konkursą autobusams

Bendrovės „Vilniaus autobusai“ vadovai, norėdami pasirinkti geriausiai miestui tiksiančias ekologiškas nedidelės talpos transporto priemones, paskelbė konkursą joms išsinuomoti.

„Konkurso procedūros jau eina į pabaigą, artimiausiu metu bus pasirašyta penkių suspaustas dujas naudojančių autobusiukų nuomos sutartis“, – aiškina G. Nakutis

Dujų balionai transporto priemonėse bus sumontuoti po grindimis. Autobusiukuose taip pat bus keleivių informavimo sistemos, kondicionieriai.

Kiekviename iš mikroautobusų – vienuolika sėdimų bei ne mažiau kaip devynios stovimos vietos. „Mikroautobusų salonas šiek tiek paaukštintas, o durys – paplatintos, jas atidarys vairuotojas, paspaudęs prietaisų skydelyje sumontuotą mygtuką, taigi keleiviams bus patogu įlipti bei išlipti“, – sako G. Nakutis.

Senamiesčio maršrutuose važinėjančiuose autobusiukuose galios mėnesiniai ir vienkartiniai viešojo transporto bilietai. Laukimas stotelėse keleiviams neturėtų prailgti – planuojama, jog intervalai tarp autobusų neturėtų būti ilgesni nei 8-10 minučių.

Vienu metu senamiesčio maršrutais važinės keturi mikroautobusai. Jie stos tik viešojo transporto stotelėse. Savivaldybės tarnyboms iki rugsėjo pirmosios teks įrengti dvylika naujų stotelių Gedimino prospekte, Vokiečių bei Goštauto gatvėse.

„Tikimės, jog naujieji maršrutai padės sumažinti automobilių srautus senamiestyje. Kartu su savivaldybės įmone „Susisiekimo paslaugos“ svarstome ir apie galimybę įdiegti pasaulyje jau įprastą sistemą, kuomet lengvojo automobilio statymo kvitas galiotų ir kaip važiavimo autobusu bilietas. Tam reikėtų išspręsti kai kuriuos techninius klausimus – rasti būdų, kaip identifikuoti parkavimo bilietą, kaip suderinti jo galiojimo laiką ir pan.“, – sako G. Nakutis.

Lina Jakubauskienė

Evaldo Sidikerskio nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.