Pasikeitusi viešojo transporto sistema, greitųjų autobusų maršrutai, nebegaliojantys popieriniai bilietai, iš gatvių išnykę mikroautobusai – tokia situacija pasitiko vilniečius liepos 1-ąją. Nors, kaip ir kiekviena permaina, ši sulaukė kai kurių miestiečių nepasitenkinimo, tačiau jau pirmųjų savaičių rezultatai rodo: reforma pavyko.
Vilniečio kortelių parduota daugiau
Laikas keisti sostinės viešojo transporto sistemą pasirinktas neatsitiktinai – keleivių srautai liepą, palyginus su kitais metų mėnesiais, sumažėja apie 30 proc. Tačiau naujų Vilniečio kortelių liepą parduota gerokai daugiau. „Iki liepos 18-osios parduota jau 33 tūkst. 274 Vilniečio kortelės. Per visą birželį jų parduota kone dvigubai mažiau – 17 tūkst. 831. Manau, tai lėmė ne tik vienkartinių bilietų galiojimo pabaiga, bet ir tai, kad į viešąjį transportą ateina mikroautobusų keleiviai“, – sako savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Pardavimų ir rinkodaros skyriaus vadovas Vaidotas Meškauskas.
Kadangi atsirado daug naujų Vilniečio kortelės turėtojų, jiems tenka išmokti naudotis naująja bilietų sistema. „Kontrolieriai šiuo metu atlieka ir keleivių mokymo funkciją. Be abejo, jei kortelė nepažymėta piktybiškai ar nepratęstas ilgalaikis terminuotas bilietas, keleivis yra baudžiamas. Mes matome visą kortelės istoriją, todėl labai nesunku nustatyti, ar keleivis yra naujas vartotojas, ar ne. Tačiau galima teigti, jog „zuikių” viešajame transporte nuo liepos 1-osios nepadaugėjo”, – sako V. Meškauskas.
Renkasi viešąjį transportą
Ne vienas vilnietis, matydamas, jog į darbą greituoju autobusu galima nuvykti ne tik greičiau, bet ir patogiau bei pigiau, nusprendė palikti savo automobilį namuose ir persėsti į viešąjį transportą.
„Jau liepos pradžioje į maršrutus teko išleisti daugiau bei talpesnių transporto priemonių. Nors rezultatus dar ankstoka vertinti, tačiau jau dabar matyti, kad pokyčiai miestiečių neišgąsdino“, – teigia SĮ „Susisiekimo paslaugos“ L.e.p. Viešojo transporto departamento vadovė Modesta Gusarovienė.
Kelionė greitųjų maršrutų autobusais gerokai sutrumpėjo. Štai iš iš Pilaitės į Saulėtekį dabar galima nuvažiuoti septyniolika, o iš Fabijoniškių iki Oro uosto – net dvidešimt devyniomis minutėmis greičiau. Kai kuriuose maršrutuose padaugėjus keleivių, prireikė talpesnių autobusų – standartines dvylikos metrų transporto priemones keitė pailginti autobusai.
Nusiskundimų – nedaug
Pasak M. Gusarovienės, per pusę mėnesio iš vilniečių sulaukta tiek skundų, tiek prašymų ar pasiūlymų.
„Į visus be išimties skundus reaguojame, juos nagrinėjame ir pateikiame atsakymus. Jei skundas gaunamas dėl viešojo transporto optimizavimo, surašome visus argumentus, kodėl maršrutas buvo pakeistas vienaip, o ne kitaip. Jei skundžiamasi dėl autobusų talpos – išsyk keičiame mažesnį autobusą didesniu. Jei žmogus nepatenkintas vienu ar kitu pokyčiu, pasiūlome alternatyvą, kaip jam dabar važiuoti viešuoju transportu. Surašome, kur jis turėtų persėsti, kiek laiko truks persėdimas, kiek laiko truks kelionė, pasiūlome jam labiausia tinkančią bilieto rūšį“, – sako M. Gusarovienė.
Tikrinami ir keleivių skundai dėl transporto priemonių vėlavimo. „Per GPS sistemą realiu ir istoriniu laiku matome, kiek autobusas ar troleibusas atsilieka nuo grafiko ar skuba, dažnai identifikuojame ir priežastį – spūstys, autoįvykis, gedimas ir pan.“, – aiškina M. Gusarovienė.
Pasak jos, nuo liepos 1-osios iki dabar gauta per penkiasdešimt laiškų elektroniniu paštu dėl viešojo transporto pokyčių. Vilniečiai skundėsi dėl pakeistų maršrutų, neįrengtų stotelių, dėl trasos pakeitimų, dėl maršrutinių mikroautobusų panaikinimo ir pan.
Telefonu užfiksuota per aštuonias dešimtis vilniečių pasiūlymų. Vilniečiai skundėsi dėl transporto priemonių vėlavimo, dėl tvarkaraščių, dėl neveikiančių ar prastai veikiančių komposterių, dėl nepakankamos informacijos stotelėse.
Apie viešojo transporto pertvarką vilniečiai diskutavo ir „Facebook“ – mero Artūro Zuoko, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ paskyrose. Diskusijų temos – tos pačios; dėl greitųjų maršrutų stotelių, dėl tvarkaraščių, dėl maršrutų trasų pakeitimo ir pan. Tačiau, pasak M. Gusarovienės, sulaukta ir ne vienos padėkos dėl pagerėjusio susisiekimo mieste.
„Be abejo, visada padėkojame už pastabas. Labai gerai, kad žmonės neabejingi ir reiškia savo pageidavimus, nes tik tokiu atveju mes galime jiems padėti spręsti kylančias problemas, koreguoti viešojo transporto tvarkaraščius”, – sako M. Gusarovienė.
Naujovės
Pasak jos, atsižvelgiant į vilniečių pasiūlymus, priimti kai kurie sprendimai viešojo transporto sistemai tobulinti.
„Priėmėme sprendimą, kad 3G maršruto autobusai sustotų Dariaus ir Girėno stotelėje, taip pat pakeisti autobusų į Pagirius, Salininkus, Skaidiškes tvarkaraščiai. Padaugėjus keleivių keičiami autobusai 115-ajame maršrute, daugės transporto priemonių 53-iajame“, – kalba M. Gusarovienė.
Suplanuoti ir kai kurie viešojo transporto pakeitimai nuo rugpjūčio 1 dienos. Bus keičiamas 4G, 54, 75 maršrutų autobusų ir 3, 9, 19 maršrutų troleibusų išvykimo iš parko laikas. Autobusai rytą į gatves išvažiuos anksčiau, o vakare į parką grįš vėliau.
Be to, 52 ir 60 maršrutų autobusai važiuos greičiau, 12-ojo maršruto autobusas poilsio dieną iš Skaidiškių išvažiuos anksčiau. Bus koordinuojami 42 ir 78 maršrutai, kad keleiviai galėtų patogiai persėsti, o 2, 4, 7, 10, 17 maršrutų troleibusai darbo dienomis nuo 16 iki 19 valandos važiuos dažniau.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.