„Stellantis” ir „Iveco“ sėkmingai išbando indukcinį įkrovimą specialioje trasoje

16 birželio 04:15 2022 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

„Stellantis“, „Iveco“ ir kiti projekto partneriai sėkmingai išbandė autobusą „Arena del Futuro“, indukcinio įkrovimo bandymų trasoje. Remdamasi pradiniais rezultatais „Stellantis“ teigia, kad tokia technologija galėtų būti elektrinių autobusų įkrovimo ateitis.

Pernai netoli Brešos (Italija) įrengtoje „Arena del Futuro“ patvirtinti pirmieji rezultatai. Pasak „Stellantis“, autobusas trasa gali važiuoti įprastu greitkeliams greičiu, nenaudodamas baterijose sukauptos energijos. Be „ElectReon“, „Stellantis“ ir „Iveco“, „Arena del Futuro“ projekto dalyviai yra ABB, chemijos įmonių grupė „Mapei“, „FIAMM Energy Technology“ ir trys Italijos universitetai.

„Stellantis“ teigimu, bandymai įrodo, kad energijos srauto nuo asfalto iki automobilio efektyvumas prilygsta tipiškam greitojo įkrovimo stotelių efektyvumui. Tolesni magnetinio lauko stiprumo matavimai parodė, kad tai „neturi jokio poveikio vairuotojui ir keleiviams“.

Nors „Stellantis“ savo pranešime spaudai nepateikia jokių skaičių, „Iveco“ savo pranešime spaudai yra konkretesni: elektrinis autobusas gali būti įkraunamas indukciniu būdu iki 75 kW važiuojant didesniu nei 70 km/h greičiu. Bandymuose dalyvavo 12 m ilgio „Iveco E-Way“, kuriame buvo įdiegta reikiama ryšio ir įkrovimo technologija.

„Dynamic Wireless Power Transfer“ pagrįstas laidininkų kilpomis, kurios klojamos po asfaltu ir indukciniu būdu perduoda energiją į transporto priemonių imtuvų plokštes – nesvarbu, ar tai elektromobilis, elektrinis autobusas ar elektrinis sunkvežimis. Pasak „Stellantis“, tai – nuolatinės srovės sistema, kuriai galima naudoti plonesnius, lengvesnius, mažiau vietos užimančius kabelius nei naudojant kintamosios srovės sistemą. Be to, galima naudoti ne varinius, o pigesnius aliuminio kabelius, o atsinaujinančios energijos šaltiniai, tokie kaip saulės baterijos, gali būti integruoti tiesiogiai, nekeičiant kintamosios srovės.

Domenico Nucera, „Iveco Group“ autobusų verslo padalinio prezidentas, sako: „Indukcinio įkrovimo technologija gali tapti veiksminga infrastruktūros platforma visoms e-mobilumo sistemoms, ne tik elektra varomoms transporto priemonėms. Tęsime bandymus tikėdami, kad ši technologija gali veiksmingai prisidėti pereinant prie nulinės emisijos mobilumo, nes ji suteikia naudos visiems vartotojams“.

eBus.lt

Organizatorių nuotrauka