Elektriniai autobusai, kaip ir saulės baterijos ar nemokamas Wi-Fi internetas, kai kurių miestų gatvėse jau tapo realybe. Visas šias naujoves, kurdamas autobusų stotelės konceptą, ir nutarė sujungti dizaineris Gavin‘as Harvey.
Skirtingi elektrinių autobusų gamintojai pateikia skirtingus skaičius, kiek vieną sykį įkrauta gali nuvažiuoti transporto priemonė. Pietų Korėjos sostinėje Seule važinėjantys autobusai „Hyundai“ be papildomo įkrovimo gali nuvažiuoti apie 80 km. Kinų gamintojai BYD teigia, jog jų sukurtas „eBUS-12“ vienąsyk įkrautas gali nuvažiuoti daugiau nei 200 kilometrų.
Pasiekti, kad vienąsyk įkrautas autobusas nuvažiuotų kaip galima toliau, galima dviem būdais. Pirmasis – didinti baterijų talpą, tuo pačiu pailginant jų įkrovimo laiką. Antrasis – rasti būdą, kaip įkrauti baterijas autobusui važiuojant nustatytu maršrutu.
Pastarąjį būdą ir pasirinko G. Harvey, sukurdamas autobusų stotelę, kur net ir trumpai stabtelėjęs autobusas galėtų šiek tiek įkrauti baterijas. Tai padėtų vienąsyk įkrautai transporto priemonei nuvažiuoti ilgesnį atstumą.
Be to, G. Harvey pasiūlytose stotelėse turėtų būti nemokamas priėjimas prie interneto. Pasak dizainerio, tokiu būdu keleiviai galėtų ne nuobodžiauti laukdami viešojo transporto, o išnaudoti laiką sužinodami naujienas ar susirašinėdami su draugais.
Ant kiekvienos stotelės stogo būtų sumontuotos saulės baterijos, kurios ir teiktų joms elektros energiją.
Atrodo, G. Harvey pasiūlyta stotelė nėra pernelyg futuristinė, o visos technologijos – ne itin sunkiai įgyvendinamos. Belieka laukti, kol panašūs įrenginiai pasirodys ir mūsų miestų gatvėse.
Parengė Lina Jakubauskienė
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.