Susipažinkime: naujasis Londono dviaukštis

gruodžio 03 04:44 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Lankantis Didžiosios Britanijos sostinėje, ypač smalsu buvo išvysti naująjį dviaukštį autobusą. Juk garsieji Londono dviaukščiai – ne šiaip autobusai; jie seniai tapo neatskiriama Didžiosios Britanijos sostinės dalimi, neatsiejamu miesto simboliu.

Paradoksas: pirmasis pamatytasis Londono dviaukštis stovėjo remonto dirbtuvėse gerokai apdaužytas; pasak įmonės, eksploatuojančios

autobusą, atstovų, vairuotojas atsiliepė mobiliuoju telefonu, sekundei nukreipė dėmesį nuo kelio – ir kone milijoną svarų sterlingų kainuojančio gražuolio priekis virto išdarkyta metalo ir plastiko mase. Laimė, per avariją žmonės nenukentėjo.

Tačiau šįkart – ne apie avarijas ar vairuotojų neatidumą; šįkart – apie naująjį Londono dviaukštį gražuolį, kuris pirmą kartą londoniečiams buvo pristatytas prieš porą metų. Projektas naujam Londono dviaukščiui sukurti taip ir vadinosi: „Naujas autobusas Londonui“ („New bus 4 London)“.

Naujojo autobuso pasirodymas Didžiosios Britanijos sostinės gatvėse tapo dideliu įvykiu. Autobuso dizainą, kuriam sukurti konkursą paskelbė miesto transportą valdanti kompanija „Transport for London”, rinko visi londoniečiai; konkursas vyko nuo 2008-ųjų liepos iki rugsėjo mėnesio. Jame galėjo dalyvauti bet kuris žmogus – net vaikas. Konkursui atsiųsta apie 700 dizaino projektų bei piešinių iš viso pasaulio.

Pirmąją vietą konkurse laimėjo „Aston Martin“ automobilių gamintojai drauge su „Foster+Partners“ architektais. Tačiau nuspręsta, jog į Londono gatves išvažiuos kito modelio dviaukštis, kurio autorius – Thomas Heatherwick’as. Autobusą pagamino Šiaurės Airijos kompanija „Wrightbus“, bendradarbiaudama su „Heatherwick Studio”. Šios dizaino kompanijos sukurtas projektas, matyt, pasirinktas neatsitiktinai: naujieji Londono dviaukščiai primena garsiuosius „Routemasters“, kurie iš miesto gatvių pasitraukė 2005-aisiais.

Nugalėtoją pristatė meras, apie jį rašė viso pasaulio spauda. Pasistengta, kad naujasis Londono dviaukštis į miesto gatves išvažiuotų prieš prasidedant Olimpinėms žaidynėms.

Naujasis dviaukštis autobusas – hibridinis, varomas dyzelinu bei elektra. Galinius autobuso ratus suka elektros varikliai, kuriuos „maitina“ ličio jonų baterijos. Baterijos įsikrauna nuo ant stogo esančių saulės baterijų, o naktį jas maitina elektros generatorius. Tokios sistemos dėka autobusas 100 km sunaudoja vos 28 litrus degalų; tai – dvigubai mažiau nei įprastas raudonasis Londono dviaukštis.

Naujosios transporto priemonės išorė ne tik stilinga, bet ir funkcionali; asimetriškas priekinis stiklas užtikrina geresnį matomumą vairuotojui, o trejos durys ir dveji laiptai salone suteikia galimybę keleiviams greičiau įlipti bei išlipti. Klasikinė seniesiems Londono autobusams įprasta galinė aikštelė liko, tačiau ji uždaroma lengvos konstrukcijos durimis.

Autobuso kaina – apie milijoną svarų sterlingų. Salone telpa 87 keleiviai – 22 sėdimos vietos išdėstytos pirmajame aukšte, čia taip pat yra ir viena vieta neįgaliojo vežimėliui pasistatyti; be to, čia yra ir 25 vietos stovintiems keleiviams. Antrajame aukšte – 40 sėdimų vietų. Autobuso kėbulas pagamintas iš aliuminio bei stiklo plastiko, todėl konstrukcija itin lengva.

Lina Jakubauskienė

Autorės ir Heatherwick Studio nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.