Susipažino su Tamperės tramvajaus projektu

lapkričio 21 05:28 2014 Spausdinti straipsnį Patirtis

Sostinėje tebesvarstoma, kokia nauja transporto priemonė galėtų geriausiai išspręsti eismo problemas.

2007-aisiais Vilniaus miesto bendrajame plane buvo numatyta, kad nauja transporto priemonė galėtų būti tramvajus. Tačiau 2008-aisiais, rengiant Naujų transporto rūšių specialųjį planą, specialistai analizavo ne tik šios transporto priemonės, bet ir metro bei greitųjų autobusų diegimo galimybes. 2012 m. Vilniaus miesto taryba nusprendė nepasirinkti konkrečios transporto rūšies, o diegti tą transporto priemonę, kurios diegimo išlaidos būtų mažiausios, o nauda miestiečiams – didžiausia.

Pastaruoju metu atlikti tyrimai rodo, jog nauja transporto rūšis sostinėje turėtų būti greitieji autobusai. Tačiau miesto transporto specialistai neatmeta galimybės, jog kai kuriuose maršrutuose galėtų prireikti ir talpesnių transporto priemonių. „Kol kas neatmetame ir lengvojo tramvajaus diegimo galimybių mieste”, – sako Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ filialo „Transporto projektai“ direktorius Kastytis Lubys

Norėdami susipažinti su geriausiomis miesto transporto idėjomis, vilniečiai lankosi kitose šalyse. Šiomis dienomis sostinės transporto specialistų delegacija susipažino su Suomijos Tamperės miesto tramvajaus projektu.

Tamperė yra antras pagal dydį Suomijos metropolinės zonos ir Tamperės regiono centras. Mieste – 220 tūkst. gyventojų drauge su aplinkiniais regionais – 353 tūkst. Remiantis projektu, mieste ketinama tiesti dvi tramvajaus linijas, kuriose bus 33 stotelės. Miestas žada įsigyti 26 tramvajus, kurie važinės maršrutais kas 7,5 minutės. Numatomas transporto priemonių maksimalus greitis – 19-22 km/val.

Tamperės tramvajaus tinklas sudarys 23,5 kilometrų, per dieną šis transportas veš apie 48 tūkst. keleivių. Projektą ketinama pradėti įgyvendinti 2015-aisiais.

Pirmoji tramvajaus linija drieksis nuo miesto centro iki centrinės ligoninės. Antroji – nuo Tamperės centro iki Lentvnniemi priemiesčio.

Be to, galinėse tramvajaus stotelėse žadama diegti „Park & ride” sistemą, taip pat dviračių statymo vietas.

„Be abejo, Tamperė yra turtingas miestas, tad jo vadovai gali sau leisti diegti tramvajaus linijas. Praktika rodo, jog modernesnės, talpesnės, šiuolaikiškos transporto priemonės padeda pritraukti į viešąjį transportą daugiau keleivių”, – sako K. Lubys.

Lina Jakubauskienė

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.