Svarstytos Kauno rajono viešojo transporto problemos

rugsėjo 27 04:47 2021 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Kauno rajono trišalės tarybos posėdis vyko rugsėjo 22 d. kontaktiniu būdu. Jame dalyvavo Kauno rajono savivaldybės vicemeras Antanas Nesteckis, mero pavaduotojas Paulius Visockas,  administracijos direktorius Šarūnas Šukevičius, tarybos nariai: Saulius Davainis, Regina Lukoševičienė, Kauno krašto pramonininkų darbdavių atstovai: Jonas Guzevičius, Juozas Martikaitis, Profesinių sąjungų atstovai: Bronius Bučelis, Jovita Jančiauskienė, Ramūnas Narbutas, Zigmas Jančiauskas.

Pirmąjį klausimą pristatė Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Segėjus Lemzekovas. Viešosios tvarkos skyriaus tikslas – užtikrinti viešąją tvarką, vykdyti teisės pažeidimų prevenciją, mobilizaciją, civilinę ir darbų saugą. 2020-2021 m. patikrinta: viešojo transporto priemonės, darbas su apleistais sklypais, netinkamas atliekų tvarkymas, nuotekų tvarkymas. Fiksuoti KET pažeidimai ir  taikytos administracinio poveikio priemonės. Įrengta 50 stebėjimo kamerų ir planuojama dar įrengti 50 stebėjimo kamerų Kauno rajono savivaldybėje.

UAB „Kauno autobusai“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Bronius Bučelis paminėjo, kad dažnai yra užstatomos autobusų sustojimo aikštelės, klausė, kur tokiu atveju kreiptis vairuotojams. Buvo atsakyta, kad vairuotojai turėtų kreiptis bendru pagalbos telefonu 112.

Antrąjį klausimą dėl viešojo transporto organizavimo Kauno rajono savivaldybėje pristatė Keleivinio transporto skyriaus vedėja Gita Kaminskienė. Rajone yra 28 priemiesčio maršrutai, iš jų 27 subsidijuojami. Artimojo priemiesčio poreikių tenkinimas priklauso nuo miesto autobusų maršrutų tinklo. Karantino metu keleivių srautai sumažėjo 30% ir dėl to daugelyje maršrutų nebuvo galima optimizuoti autobuso dydžio. Dėl nuotolinio mokymosi buvo prarastos vežėjų pajamos iš mokinių pavėžėjimo.

Savivaldybė per karantiną nutraukė apie 17,5% maršrutų, atskiruose maršrutuose subsidijų apimtys išaugo 75-85%. Šiuo metu dalyje maršrutų keleivių skaičius pasiekęs 70% iki pandemijos buvusio lygio. Iš 2018 m. buvusių 11 maršrutų 2021 m. yra likę vos 4 maršrutai. „Ateityje šios transporto rūšies neliks, nes bendras keleivių skaičius mažėja, nėra transporto lengvatų, bilietų kainų negalime kelti, kad padengtų sąnaudas ir nėra iš ko įsigyti naujesnių transporto priemonių“, – sakė G. Kaminskienė.

Kauno rajono savivaldybė yra paskelbusį konkursus vežti keleivius priemiesčio maršrutais, dėl teisminių procesų konkursas nebaigtas. Dėl miesto maršrutų reisų pradėta kurti privežamųjų maršrutų prie miesto viešojo transporto tinklo sistemą. Pradėta įgyvendinti pilotinė šios sistemos kryptis Kaniūkai-Raudondvaris. Baigiama išgryninti Kauno rajono e-bilieto sistemos techninės specifikacijos reikalavimus. Pagal juos, tai būtų atskira bilieto sistema, turinti integracijos su miesto elektroninio bilieto sistemos galimybes. Planuojama maršrutų ir elektroninio bilietų sistemos įgyvendinimo sąlygos dėl viešojo transporto tarifų Kauno rajone peržiūrėjimą pereinant prie zoninių tarifų.

Kitas Trišalės tarybos posėdis numatytas lapkričio mėnesį.

Bronius Bučelis