Švedijos miestas svarsto, kaip į viešąjį transportą pritraukti daugiau vyrų

11 lapkričio 05:18 2022 Spausdinti straipsnį Įdomybės Keleivinio transporto problematika Lankytojai

Švedijos šiaurėje esančio Umeo miesto eismo planuotojai išanalizavo savo srities gyventojų keliavimo įpročius ir suprato, kad vykstant į darbą esama lyčių skirtumų. Moterys dažniausiai renkasi kelionę viešuoju transportu, o vyrai – nuosavu automobiliu.

Siekiant ištaisyti šį tvaraus gyvenimo disbalansą, buvo pradėtas naujas projektas, pavadintas „Inovacija vienodam ir tvariam važinėjimui į darbą ir atgal“. Jis buvo skirtas išnagrinėti priežastis, kodėl vyrai renkasi nuosavus automobilius ir kas galėtų paskatinti dirbančius Västerslätt‘o pramoninėje zonoje rinktis kelionę viešuoju transportu ir taip sumažinti neigiamą poveikį klimatui.

Pasak projekto iniciatorių, jei vyrai keliautų taip, kaip moterys, energijos suvartojimas kelionėms nuosavu automobiliu sumažėtų beveik 20 procentų!

„Tai pastebima visoje Europoje – moterys keliauja tvariau nei vyrai. Siekdami sulaužyti tradicinius kelionių modelius, norime pagilinti žinias apie tai, kaip normos ir tapatybė veikia mūsų kelionių metodų pasirinkimą. Mums reikia patrauklesnių alternatyvų, tokių kaip viešasis transportas, ėjimas pėsčiomis ir važiavimas dviračiu“, – sako Linda Gustafsson, Umeo savivaldybės lyčių lygybės strategė.

Umeo patogu važinėti autobusu į darbo vietas, kuriose dominuoja moterys, pavyzdžiui, ligoninę, tačiau ne taip patogu į verslo ir pramonės rajonus. Per pastaruosius 20 metų pramoninėje Västerslätt‘o zonoje daugiausia dirba vyrai. „Kaip pramoninė zona turėtų vystytis ateityje, yra visų – tiek įmonių, tiek savivaldybės – atsakomybė. Norima dažninti autobusų važiavimo laikus ir juos geriau pritaikyti prie darbo laiko, sukurti daugiau stotelių. Ne mažiau svarbu ir peržiūrėti savo elgesį. Pavyzdžiui, aš dažniausiai prieš keliaudamas viešuoju transportu renkuosi savo automobilį, tai reikia keisti“, – prisipažįsta Umeos infrastruktūros grupės „Entrepreneurs“ atstovas Leifas Erikssonas.

Tai skatina pagalvoti apie tai, kaip ateityje turėtų būti planuojami miestai, kad viešasis transportas atitiktų ne tik moterų, bet ir vyrų poreikius keliauti.

Umeo savivaldybės tikslas yra, kad tvarios transporto rūšys pėsčiomis, dviračiu ir viešasis transportas kartu sudarytų 65 proc. kelionių aglomeracijoje iki 2025 m.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka