Svarstant Vilniaus miesto viešojo transporto tobulinimo galimybes, tarp kitų transporto sistemų minėta ir „Ultra PAG“. Panaši sistema šiuo metu įdiegta Londono Hitrou oro uoste.
Didejant automobilių srautams miestų gatvėse, tuo pačiu – aplinkos užterštumui, įvairių šalių mokslininkai bei konstruktoriai kuria vis naujas, tobulesnes bei ekologiškesnes transporto priemones. Viena iš jų – PRT (Personal rapid transit) sistema „Ultra PAG“, kurią 1995 m. sumanė Didžiosios Britanijos Bristolio universiteto mokslininkai.
„Ultra PAG“ sudaro kompiuteriu valdomi, be vairuotojo bėgiais važiuojantys vagonėliai, iš kurių kiekviename telpa nuo vieno iki keturių keleivių. Viena kabina gali vežti iki 500 kilogramų svorį, taigi keleivis gali su savimi pasiimti bagažą, salonas pritaikytas žmonėms su negale.
Per valandą ši transporto rūšis gali vežti 2 400 keleivių. Kelionės tikslas pasiekiamas tiesiogiai, be tarpinių stotelių. Bėgių sistemos gali būti išdėstytos tiek virš žemės, tiek ant žemės, tiek ir po žeme.
„Ultra PAG“ įdiegti kainuoja gerokai pigiau nei kitas bėgines transporto rūšis. Didžiosios Britanijos mokslininkų teigimu, kilometras kelio kainuoja apie 5 mln. svarų sterlingų (apie 21 mln. Lt).
„Ultra“ važiuoja naudodama elektros baterijas, todėl nebūtina tiesti elektros laidų visoje trasoje. Akumuliatorius, kurio galingumas – 2kW, kabinos svorį padidina 8 proc.
Šiuo metu „Ultra PAG“ važinėja Londono Hitrou oro uosto 8-ajame terminale 2,4 mylių ilgio trasa. Artimiausiu metu svarstoma diegti šią transporto rūšį ir Indijos sostinėje Delyje. Pasak „Ultra PAG“ entuziastų, transporto priemonės efektyvumą galima padidinti nutiesus gatvėje po du ar keletą vienos krypties bėgių.
Parengė Lina Jakubauskienė
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.