Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) parengė tarpmiestinių autobusų vežėjų konkurso nuostatus ir 2022 metais planuoja įvykdyti konkursą, kurį atlikti įpareigojo Konkurencijos taryba dar 2020-ųjų vasarą.
LTSA, gavusi Konkurencijos tarybos įpareigojimą ir norėdama nustatyti skaidrias ir aiškias konkurso sąlygas bei vertinimo kriterijus, pirmiausia parengė projektą, kurį gyvai pristatė šalies tarpmiestinių autobusų vežėjams, asociacijoms ir kitiems socialiniams partneriams.
„Nuo pirminio konkurso nuostatų projekto galutinis dokumentas pakito. Esminės konkurso sąlygos nesikeitė, tačiau į dalį tarpmiestinių autobusų vežėjų pasiūlymų buvo atsižvelgta. Tikimės, kad, įveikus visus iššūkius, kitais metais konkursas įvyks“, – sako Transporto veiklos skyriaus vedėjas Virginijus Čiškauskas.
Autobusų maršrutai nesikeis
Planuojamu konkursu nesiekiama pertvarkyti šiuo metu vykdomų tarpmiestinių maršrutų. „Visuomenę norime iš anksto nuraminti – tarpmiestiniai maršrutai, dėl kurių varžysis vežėjai, nesikeis. Baimė, kad dėl planuojamų pokyčių bus sudėtingiau keliauti, nebus kuo važiuoti ar pan., yra visiškai nepagrįsta. Pokyčiai orientuoti į tai, kad keleiviams keliauti būtų geriau, patogiau ir, tikėtina, pigiau“, – akcentuoja V. Čiškauskas.
Nespėjusieji į pirmąjį etapą galės dalyvauti konkurse
Siekdama sumažinti administracinę naštą vežėjams, kurie ketina dalyvauti konkurse dėl teisės vežti keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais, LTSA konkursą suskirstė į du etapus. Pirmojo etapo metu bus sudaromas potencialių vežėjų sąrašas. Į jį bus įtraukti vežėjai, pateikę paraiškas, reikiamus dokumentus ir atitikę nustatytus minimalius atrankos kriterijus, tarp jų – tiek finansinių įsipareigojimų vykdymas, tiek įmonės ir jos vadovo reputacija.
Atsižvelgiant į tarpmiestinių vežėjų pasiūlymą, nespėjusiesiems dalyvauti pirmajame konkurso etape konkurso durys neužsidarys. Nuostatuose patikslinta sąlyga, kad vežėjai, nesantys potencialių vežėjų sąraše, turės galimybę sudalyvauti konkurse net ir paskelbus kvietimą teikti pasiūlymus tam tikrai maršrutų grupei.
Atskirai bus vertinamas autobusų pritaikymas regos, klausos ir ribojo judumo negalią turintiems asmenims
LTSA sudaryta komisija vežėjų pasiūlymus vertins atsižvelgdama į keturis kriterijus, kurie orientuoti į klientą: autobuso pagaminimo metai, jo pritaikymas asmenims su individualiais poreikiais, turintiems klausos ir regos negalią, vežimo kaina ir klientų aptarnavimo kokybės standartas.
Po diskusijų su tarpmiestinių autobusų vežėjais buvo išskirti vertinimo balai pagal transporto priemonių pritaikymo neįgaliesiems rūšį, t. y. bus atskirai vertinamas autobuso pritaikymas regos, klausos ir ribojo judumo negalią turintiems asmenims.
Kiti konkurso nuostatų pasikeitimai
Palyginti su pirminiu konkurso nuostatų projektu, galutiniame variante konkurso dalyviams patikslintos subtiekėjų pasitelkimo sąlygos po sutarties sudarymo, potencialus vežėjas galės dalyvauti visuose kvietimuose teikti pasiūlymus į visas maršrutų grupes. Taip pat potencialių vežėjų sąrašo galiojimas pratęsiamas iki 5 metų, t. y. sąrašas galios iki vežimo sutarčių galiojimo pabaigos, bet ne ilgiau kaip 5 metus nuo kvietimo teikti paraiškas dalyvauti atrankoje paskelbimo dienos.
LTSA informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka