Greitųjų autobusų maršrutai – būsimosioms tramvajaus trasoms išbandyti

rugsėjo 19 04:36 2012 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Kitais metais sostinėje turėtų atsirasti greitieji autobusai. Planuojama, jog jie veš vilniečius šešiais maršrutais.

Reikia greitesnio transporto

Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste Specialųjį viešojo transporto planą, kuris šių metų pavasarį buvo pristatytas žiniasklaidai bei visuomenei ir liepą pateiktas Vilniaus miesto savivaldybės tarybai, rengę ekspertai pasūlė pritarti naujos greitosios viešojo transporto rūšies diegimui mieste.

Atsižvelgiant į maksimalius keleivių srautus per rytinį piką (apie 5500 keleivių per valandą), ekspertai siūlo naują transporto rūšį – tramvajų, kurio tipas (dvibėgis, vienabėgis, virtualusis) bus parinktas atsižvelgiant į ekonominio naudingumo kriterijų.

Kaip žinia, tramvajaus diegimas mieste užtrunka ne vienerius metus, o spręsti eismo problemas sostinėje reikia nedelsiant. Todėl siūloma nuo kitų metų sukurti greitųjų autobusų tinklą, kur tuo pačiu ketinama išbandyti kai kurias numatomas diegti tramvajaus trasas.

Miesto centras – ne automobiliams

Vienas iš pagrindinių susisiekimo tobulinimo mieste tikslų bendrajame ir specialiajame planuose – intensyvaus transporto eismo mažinimas centrinėje sostinės dalyje, nukreipiant jį į žiedinį tinklą. Miesto centre prioritetas turėtų būti skiriamas viešajam transportui ir pėstiesiems bei dviratininkams.

„Šiuo metu esame parengę būsimų greitųjų maršrutų koncepciją, aptarę galimas jų trasas. Svarstome, kad greitieji autobusai turėtų važiuoti ten, kur keleivių srautai didžiausi, o intervalai tarp transporto priemonių būtų skirtingi piko ir ne piko metu“, – aiškina Vilniaus miesto savivaldybės Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialiojo plano įgyvendinimo grupės vadovas Kastytis Lubys.

Greitųjų autobusų trasos numatytos remiantis atliktais keleivių srautų modeliavimo rezultatais bei specialiajame plane pateiktomis rekomendacijomis. Atsižvelgta ir į dabartinių viešojo transporto maršrutų efektyvumą.

Planuojama, jog greitųjų autobusų maršrutai drieksis per visus miesto mikrorajonus. Piko metu transporto priemonės turėtų važiuoti kas 3–5 min., o ne piko – ne rečiau nei kas dešimt minučių. „Kol kas atliekame stebėjimus, vertindami realų kelionės trukmės laiką skirtingais maršrutais ir skirtingomis transporto priemonėmis. Tik po to galėsime pateikti realų greitųjų autobusų maršrutų tinklą, kur bus numatytos maršrutų trasos, stotelių skaičius ir vietos, transporto priemonių kiekis maršrutuose, autobusų eismo intervalai bei važiavimo laikas vienu ar kitu maršrutu“, – aiškina K. Lubys.

Įdiegus greituosius maršrutus, ketinama pertvarkyti ir visą sostinės viešojo transporto tinklą. „Svarstoma galimybė mikroautobusus integruoti į bendrą miesto transporto tinklą, jiems skiriant privežimo prie didžiųjų transporto priemonių funkciją. Tokiu būdu mikroautobusuose galiotų vieningas elektroninis bilietas, o vežėjams būtų mokamos dotacijos už nuostolingų, bet visuomenei būtinų maršrutų aptarnavimą“, – kalba K. Lubys.

Didesnis greitis

Planuojama, jog naujųjų miesto maršrutų tinklo „stuburą“ sudarys greitieji maršrutai – mieste atsiras daugiau specialių viešojo transporto juostų, kuriomis autobusai galės pravažiuoti greičiau. Transporto priemonės nestos stotelėse, kur tradiciškai nebūna daug keleivių, o ties greitųjų autobusų maršruto tinklo susikirtimo vietomis ketinama organizuoti kuo greitesnį bei patogesnį persėdimą. Tuo pačiu žadama koreguoti ir dabartinius autobusų bei troleibusų eismo tvarkaraščius.

Vilimasi, jog greitųjų autobusų greitis bus maždaug 5-10 km/val. didesnis nei tais pačiais maršrutais važinėjančių dabartinių transporto priemonių. „Sutrumpėjus kelionės laikui, viešasis transportas taps patrauklesnis miestiečiams. Jei tuo pačiu dar būtų padidintas automobilių statymo mokestis miesto centre, padaugėtų viešojo transporto juostų, tai būtų stimulas žmonėms persėsti iš nuosavų automobilių į autobusus bei troleibusus“, – kalba K. Lubys.

Maršrutai – šeši

Planuojama, jog greitaisiais maršrutais važinės ekologiškos transporto priemonės. Kad keleiviai kuo mažiau laiko sugaištų įlipdami bei išlipdami iš autobusų, transporto priemonės bus pailgintos, su maksimaliu durų skaičiumi.

Greitieji autobusai tarp kitų keleivinio transporto priemonių skirsis kitokios spalvos numeriais. Svarstoma, kad jie galėtų būti tamsiai mėlyni – šia spalva pažymėtus greituosius autobusus dar mena vyresnio amžiaus sostinės viešojo transporto keleiviai.

„Tikimės, jog greitųjų maršrutų tinklas bus optimalus ir nesukels nepatogumų keleiviams. Gali būti, jog kai kuriais maršrutais dabartiniai autobusai ar troleibusai važinės rečiau, o keletas vienas kitą dubliuojančių maršrutų gali būti visai panaikinti. Tačiau stengsimės, kad keleiviai nepatirtų jokių nepatogumų, kad greitieji maršrutai jiems padėtų taupyti laiką bei pinigus“, – sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Kol kas planuojami šeši greitieji autobusų maršrutai: „Santariškės – Centras – Stotis“, „Santariškės – Laisvės pr. – Stotis“, „Fabijoniškės – Centras – Oro uostas“, „Pilaitė – Saulėtekis“, „Pašilaičiai – Saulėtekis“ bei „Naujoji Vilnia – Centras“.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.