Briuselyje vykusioje parodoje „Busworld 2025“ pristatė naujausią elektrinį miesto autobusą „Avenue Neo“, taip pat vidutinės klasės „Prestij“ bei kitas pastaruoju metu sukurtas bei įdiegtas naujoves.
„Avenue Neo“ – 9 m ilgio, sukurtas „MD9 Electricity“ pagrindu. Autobusas varomas 265 kW TM4 elektriniu varikliu, sumontuota iki 384 kWh talpos baterijų sistema.
Priklausomai nuo konfigūracijos, autobusas gali vežti iki 75 keleivių, vieną kartą įkrautomis baterijomis nuvažiuoti iki 600 kilometrų. Pasak gamintojų, transporto priemonę galima visiškai įkrauti per 75 minutes naudojant 300 kW nuolatinės srovės jungtį, taip pat galima naudoti apversto pantografo variantą. „Avenue Neo“ autobuse įrengtas 20 kW elektrinis šildytuvas ir 33 kW oro kondicionavimo sistema, užtikrinančios keleivių komfortą visais metų laikais.
Parodoje pristatyto „Prestij“ dizainas atnaujintas, sumoderninta priekinė ir galinė autobuso dalis, parinkta moderni tamsiai pilka spalva. Apšvietimo sistema – LED.
Be to, autobuse sumontuotos visos naujos, pažangios saugos sistemos, įskaitant avarinio stabdymo sistemą, aklosios zonos indikatorių, pėsčiųjų ar dviratininkų aptikimo sistemą, išmaniąją greičio palaikymo sistemą, atbulinės eigos aptikimą, avarinio stabdymo signalą, pasirenkamą alkoholio užraktą ir įspėjimą apie vairuotojo mieguistumą ir neatidumą.
Patobulintas prietaisų skydelis, jis tapo skaitmeninis, jį galima valdyti 29 kalbomis.
7,26 metro ilgio „Prestij“ telpa 29 keleiviai, įrengtas 3 m³ bagažo skyrių.
Kartu su „Avenue Neo“ ir naujuoju „Prestij“, stende taip pat buvo pristatyti du labiausiai atpažįstami, bet reikšmingai atnaujinti „TEMSA“ modeliai: LD SB, populiariausias „TEMSA“ modelis Europoje, pristatomas su atnaujintu išorės dizainu, supaprastinta GSR sistema, siūloma trijų versijų, įskaitant dvi dyzelinių pavarų alternatyvas ir visiškai elektrinę versiją su akumuliatoriaus talpa nuo 280 iki 350 kWh.
„TEMSA“ flagmanas – „Maraton“ vietoj veidrodžių sumontuota vaizdo kamerų sistema, vairuotojo vieta – skaitmeninta, įdiegtos pažangiausios saugumo sistemos.
Nuo 2026 m. modelyje taip pat bus atnaujintas DAF MX-11 variklis ir „ZF Traxon“ pavarų dėžė, užtikrinančios didesnį sukimo momentą, sklandesnį pavarų perjungimą ir iki 3 % geresnes degalų sąnaudas.
Be to, „TEMSA“ pristatė naujausius modulinius baterijų paketus su įvairiomis cheminėmis medžiagomis, pabrėždama bendrovės inžinerinius gebėjimus elektrifikavimo srityje ir gebėjimą pritaikyti sprendimus skirtingoms mobilumo rinkoms.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotraukos