„Tesla“ vadovas E. Muskas biografinėje knygoje ironizuoja: degalai – keistas meilės objektas

gruodžio 01 04:57 2016 Spausdinti straipsnį Įdomybės Lankytojai

elektr-solaris„Nuo šiol elektromobiliai nebeužknis“, – per pirmojo „Tesla“ modelio „Roadster“ pristatymą 2006 m. pasakė vienas garsiausių šių laikų vizionierių Elonas Muskas. Tačiau investuodamas į „Tesla“, jis siekė ne pelningo elektromobilių verslo, o norėjo pakeisti energetinę pusiausvyrą šalyje ir sumažinti JAV priklausomybę nuo naftos. „Degalai – keistas meilės objektas“, – yra pasakęs verslininkas.

 

Neseniai Lietuvoje išleistoje knygoje „Elon Musk. „Tesla“, „SpaceX“ ir fantastinės ateities paieškos“ rašoma, kad Elonui mažai rūpėjo „Tesla“ kaip turtas, kurį būtų galima parduoti už gerą kainą. Jis kūrė bendrovę siekdamas palikti pėdsaką automobilių pramonėje ir iš esmės pakeisti žmonių požiūrį į elektromobilius.

Užuot ėjęs Silicio slėnyje įprastu keliu, nuo vieno projekto prie kito, E. Muskas kasėsi gilyn. Norėdami išsiaiškinti ličio baterijų veikimo principus, inžinieriai jų susprogdino tūkstančius, tačiau tyrimų rezultatai leido išspręsti dideles elektromobilių saugumo spragas.

„Vėlavome išleisti produktą, viršijome biudžetą, viskas strigo, o jis nenorėjo nei parduoti bendrovės, nei atsisakyti kontrolinio akcijų paketo, – pasakoja vyriausiasis „Tesla“ technikas Jeffrey Brianas Straubelis. – Jis nusprendė eiti va banque.“

 „Tesla“ kelis kartus buvo priartėjusi prie bankroto

Savo užsispyrimu ir ryžtingu tikslo siekimu E. Muskas sugebėjo sukelti revoliuciją automobilių, atsinaujinančios energetikos ir kosmoso srityse ir taip pelnyti vieno didžiausių šių dienų novatorių vardą. Jau vien ko vertas faktas, kad kelis kartus ant bankroto ribos atsidūrusi „Tesla“ atsitiesė, plečia savo įkrovimo stočių ir pardavimo salonų, primenančių „Apple“ įrangos salonus, tinklą.

Atvirai apie E. Muską, jo kompanijas, agresyvų vadovavimo stilių, užkulisinius žaidimus, paslaptis ir vizijas pasakojama Ashlee Vance knygoje „Elonas Muskas. „Tesla“, „SpaceX“ ir fantastinės ateities paieškos“. Į knygą sudėta daugiau nei 50 valandų A. Vance interviu su pagrindiniu knygos herojumi ir bendravimas su bene trimis šimtais jį pažinojusių žmonių.

Tai pirmas atvejis, kai Muskas rado laiko savo įtemptoje darbotvarkėje ir sutiko taip išsamiai papasakoti apie profesinį ir asmeninį gyvenimą. Knygoje didelis dėmesys skiriamas ne tik elektromobiliams, bet ir „SpaceX“. Būtent ši kompanija atsakinga už E. Musko kosmoso užkariavimo vizijos išpildymą. Jo nuomone, internetas, atsinaujinanti energija ir kosmosas – trys žmogaus veiklos sritys, kurios artimiausiu metu patirs didelių pokyčių.

Dėmesys Marso užkariavimui

E/ Musko išskirtiniai gabumai buvo pastebimi jau vaikystėje. Gavęs pirmąjį kompiuterį, jis rašydavo elementarias programas. Baigęs studijas, su broliu įsteigė „Zip2“, internetinį įmonių katalogą, kurį sėkmingai pardavęs toliau investavo – būdamas nepatenkintas lėtu bankų veikimu, prisidėjo prie „PayPal“ įkūrimo, o tikėdamas elektromobilių ateitimi, įsteigė „Tesla“.

Knygos autorius A. Vance sako, kad Elonas geba pagalvoti apie tokius dalykus, kurių vartotojai nenumano norintys – „paskandintas“ kėbule durų rankenėles, pasirodančias tik atidarant dureles, ar milžinišką lietimui jautrų ekraną. Daugelį gedimų galima išspręsti nuotoliniu būdu, „Tesla“ inžinieriams naktį prisijungiant prie  automobilio ir įdiegiant programinės įrangos naujinius.

Knygoje didelis dėmesys skiriamas E. Musko kosmoso vizijai. Anot Ashlee Vance, „SpaceX“ įkūrimas simbolizuoja lūžį kosmoso užkariavime.

„Jis ėmėsi neįmanomo – sumažinti skrydžių į kosmosą sąnaudas, o ilgainiui sukurti kelis kartus panaudojamas raketas, leidžiančias nenutrūkstamai gabenti krovinius į koloniją Marse“, – rašoma knygoje „Elon Musk. „Tesla“, „SpaceX“ ir fantastinės ateities paieškos“. Kelis kartus ant bankroto riba atsidūrusi kompanija šiuo metu išgyvena pakilimą ir turi kontraktą su NASA dėl krovinių gabenimo į Tarptautinę kosmoso stotį. Tačiau tai tik platesnių E. Musko užmojų pradžia.

Knygos autoriaus teigimu, šiuo metu vieno žinomiausių pasaulio verslininkų tikslas niekada nebuvo pelnas ir saugus gyvenimas: „Svarbu maksimaliai pratęsti žmonijos gyvavimo trukmę.“ Tarp beprotiškiausių jo idėjų – greito susisiekimo priemonė „Hyperloop“ ir internetas, kurį teikia arti Žemės esantys palydovai, užtikrinantys paslaugos prieinamumą visame pasaulyje.

Knygą apie E. Muską palankiai įvertino „Amazon“ ir „The Wall Street Journal“, ji kelis mėnesius puikavosi „The New York Times“ bestselerių sąraše, o šiuo metu yra išversta į daugiau nei 40 kalbų.