Tolimojo susisiekimo autobusų elektrifikavimas: kokie iššūkiai laukia?

16 gegužės 04:16 2022 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Naujienos

Elektrinės transporto priemonės vis labiau skverbiasi į mūsų gyvenimą. Daugiausia tai – automobiliai, miesto autobusai bei nedideli sunkvežimiai. Jau dabar suprantama, kad elektrifikuoti tolimojo susisiekimo autobusus ir sunkiasvorius sunkvežimius bus gerokai sudėtingiau.

Kaip rašo sustainable.bus, esminė problema – galimybė nuvažiuoti ilgesnį atstumą. Tolimojo susisiekimo autobusui reikėtų didesnės baterijos, dėl kurios transporto priemonės sąnaudos stipriai išaugtų, padidėtų jos svoris, tuo pačiu sumažėtų potencialiai vežamų keleivių skaičius. Antrasis iššūkis – labai ribota tokių transporto priemonių pasiūla. Autobusų gamintojai vis dar orientuojasi į elektrinius miesto autobusus. Nenuostabu: kur kas sudėtingiau sukurti įkrovimo stotelių tinklą visoje šalyje (to reikia tarpmiestiniams autobusams), negu įrengti vieną įkrovimo stotį mesto autobusams.

Be to, skirtingų šalių vyriausybės kol kas neturi politikos dėl tarpmiestinių autobusų elektrifikavimo, daugiau dėmesio skiria miesto transportui ir jo sistemoms. Tolimojo susisiekimo rinkoje dažniausiai dirba privatus verslas, kuris turi mažiau paskatų rinktis ekologiškas, tačiau sudėtingiau pritaikomas transporto priemones. Galiausiai dėl didesnės žmonių koncentracijos oro užterštumas daugiau problemų kelia miestuose, o ne užmiestyje – tai dar viena priežastis, kodėl prasminga pirmiausia dėmesį sutelkti į miesto autobusus.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka