Troleibusai atgimsta

sausio 19 06:30 2018 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Pirmieji troleibusai miestų gatvėse pasirodė 1880-aisiais. Pasiekę populiarumo piką pokariu, troleibusai pamažu ėmė trauktis. Tačiau pastaruoju metu vis daugiau pasaulio miestų grįžta prie šios ekologiškos transporto rūšies.

 

 

 

 

 

Kyla natūralus klausimas – kodėl? Ogi todėl, kad daugelis didžiųjų miestų dūsta nuo automobilių išmetamų teršalų, susiduria su būtinybe sumažinti šiltnamio efektą bei spūstis.

Troleibusų sistemos gali būti nepakeičiamos ateities miestuose. Juolab kad atsiranda vis naujų technologijų, suteikiančių galimybę šioms transporto priemonėms važiuoti ir neprisijungus prie laidų, o elektros energiją gaminti iš atsinaujinančių šaltinių.

Troleibusai pranašesni už tramvajus dėl to, kad jiems nereikia bėgių, jų guminiai ratai nekelia triukšmo. Be to, šių transporto priemonių eksploatacijos trukmė ilgesnė nei dyzelinių autobusų, nes troleibusuose nėra variklio vibracijos.

Be abejo, troleibusai turi ir trūkumų, tad šios transporto rūšies pasirinkimas priklauso nuo daugelio veiksnių, į kuriuos dera atsižvelgti ją diegti pasirengusiems miestų vadovams.

Daugelyje pasaulio miestų troleibusas yra gyvybiškai svarbi transporto paslaugų dalis. Jie yra ypač populiarūs Vidurio Europos regione, tačiau troleibusų sistemos egzistuoja visame pasaulyje. Šiuo metu troleibusai važinėja  370 miestų, eksploatuojama apie 40 000 transporto priemonių, jų  galima rasti net  47 skirtingose ​​šalyse. Troleibusai populiarūs Rusijoje, Ukrainoje, Kanadoje, Ekvadore, Meksikoje, Naujojoje Zelandijoje , Kinijoje ir Graikijoje.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka