Bendrovė „Heliox“, veikianti greitojo elektromobilių įkrovimo srityje, apžvelgė geriausiai ir prasčiausiai tvarų mobilumą diegiančias Vakarų Europos šalis.
Daugiausia elektra varomų transporto priemonių turi Beniliukso šalys (Belgija, Olandija ir Liuksemburgas). Pirmauja šioje srityje Nyderlandai, iš viso surinkę 73 taškus, o tarp 5 geriausių liko Švedija, Vokietija ir Estija.
„Heliox“ atliktame tyrime, kuris buvo baigtas 2021 m. ketvirtąjį ketvirtį, kiekviena šalis buvo vertinama pagal kriterijų derinį, įskaitant: prieiga prie viešojo transporto; ekologiško viešojo transporto prieinamumas; viešųjų elektromobilių įkrovimo stotelių tankumas; ekonominės paskatos darniam judumui; nulinės emisijos tikslai.
Nors Jungtinė Karalystė yra antra tarp 27 Europos šalių pagal turimų elektromobilių skaičių, čia nėra gerai išplėtotas viešasis transportas, ypač kalbant apie ekologiškas alternatyvas. Įvertinus elektromobilių įkrovimo tinklo tankumą kvadratiniame kilometre, ši šalis užėmė tik 10 vietą. Į geriausių dešimtuką pateko Belgija, Prancūzija, Slovėnija ir Austrija.
„Akivaizdu, kad kiekvienai šaliai reikia daugialypio požiūrio, kad ji vienu žingsniu priartėtų prie nulinės emisijos ateities“, – sakė „Heliox“ generalinis direktorius Michaelas Colijnas. Jis pridūrė: „Šis tyrimas atkreipia dėmesį į tuos, kurie teikia prioritetą elektriniam transportui ir leidžia kitoms tautoms sekti jų pavyzdžiu. Nyderlandai nuolat diegia naujoves, jų „Transferium“ energijos valdymo ekosistema yra tik vienas pavyzdys, šalyje yra vienas didžiausių elektra varomų autobusų parkas, įkaitant įkrovimo tinklą Schipholio oro uoste, kur įkraunama daugiau nei 250 autobusų per dieną.” Net 20 proc. Nyderlanduose važinėjančių autobusų yra elektriniai.
Spręsdamos klimatui neutralaus mobilumo iššūkius, pirmauja ir mažesnės Europos šalys. Pavyzdžiui, Rumunija ir Kroatija užėmė labai aukštą vietą dėl subsidijų naujų arba naudotų alternatyviu kuru varomų transporto priemonių įsigijimui, o Švedija ir Liuksemburgas aplenkė ES lyderius, derindamos EV subsidijų politiką bei pasiūlydamos tankius elektromobilių įkrovimo tinklus. Akivaizdu, kad ekonominės paskatos atveria kelią mažesnėms valstybėms, tačiau prioriteto teikimas ekologiškam viešajam transportui yra ta kryptis, kuria Europos šalys turėtų eiti, siekdamos ambicingų tikslų.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka