Nedideliame Belgijos Flandrijos miestelyje Kortrijke vykstanti didžiausia pasaulyje autobusų paroda „Busworld Europe“ sutraukia ne tik didžiausius pasaulio autobusų gamintojus. „Busworld“ tradiciškai būna padalinta į tris sektorius – apie 77 proc. sudaro autobusų ir keleivinio transporto priemonių gamintojai, detalių ir aksesuarų jiems gamintojai – apie 21 proc. Likę du procentai skiriami turizmo verslui pristatyti.
Šįkart keleivių vežėjai iš Lietuvos buvo pakviesti iš arčiau susipažinti su lenkų sėdynių gamintojų „Ster” stendu, kuriame galėjai apžiūrėti įvairiausių rūšių tipų sėdynes, skirtas keleivinio transporto priemonėms.
Poznanėje įsikūrę „Ster“ gamintojai siūlo sėdynes įvairių tipų autobusams, troleibusams bei tramvajams. Per metus čia pagaminama apie 500 tūkst. sėdynių, kurios montuojamos MAN, „Solaris“ ir kituose autobusuose.
„Ster“ gamintojai nuolat ieško naujovių: stende Kortrijke jie pristatė atlenkiamas sėdynes, taip pat sėdynes, kurių antrojoje pusėje galima tvirtinti keičiamą reklamą. Iš nerūdijančio plieno pagamintos „Ster” sėdynės yra maždaug 20 proc. brangesnės už įprastines, tačiau itin patvarios ir „neįkandamos“ vandalams.
Dar viena „Ster“ naujovė – „Ultra Lihgt“. Tai – ypač lengva sėdynė, kuri padeda vežėjams taupyti degalus.
Pasak „Ster“ gamintojų, apskaičiuota, jog vežti maždaug tūkstančiui kilogramų svorio 100 km autobusas sunaudoja apie 6 litrus degalų. Autobusas veža apie 10 tonų, sunaudodamas apie 40 litrų degalų 100 kilometrų. Atrodytų, vežti vienam kilogramui vieną kilometrą degalų reikia visai nedaug, tačiau autobusas per metus pravažiuoja maždaug 70 tūkst. kilometrų. Taigi per metus vienam kilogramui svorio vežti autobusas sunaudoja 2,8 l degalų.
Naujųjų sėdynių dėka autobusas tampa lengvesnis maždaug 100 kilogramų. Per penkiolika metų – kiek vidutiniškai važinėja autobusas – „Ultra Light“ dėka sutaupoma apie 4200 litrų degalų. Jei įmonė turi šimtą autobusų, sutaupoma 420 tūkst. litrų. Žinant degalų kainas, nesunku apskaičiuoti, kiek pinigų vežėjai gali sutaupyti nors ir nežymiai sumažinus autobuso svorį. Be to, naudodama mažiau degalų, transporto priemonė yra ekologiškesnė, ji mažiau teršia aplinką.
Pasak gamintojų, naujoji „Ster“ pristatoma sėdynė – lengviausia Europos ir Amerikos rinkose.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.