Utenos autotransporto ūkis įkurtas 1954-aisiais – tada gauti pirmieji trofėjiniai „Studebaker“ markės sunkvežimiai. Vėliau juos laipsniškai keitė rusų gamybos automobiliai.
Pirmuosius autobusus – tai buvo KAG-3 ir RAF-251 – įmonė įsigijo ir keleivius pradėjo vežti 1959-aisiais. Tada atidaryti trys priemiestiniai maršrutai: Utena – Užpaliai, Utena – Tauragnai, Utena – Dusetos. Jais uteniškiai per metus veždavo per 200 tūkst. keleivių. 1960-aisiais, įsigijus patogesnių bei talpesnių LAZ-695 autobusų, atidarytos penkios tarpmiestinės linijos į Vilnių, Turmantа, Stelmužę, Rokiškį bei Švenčionis. Tų pačių metų spalį autobusai pradėjo kursuoti ir Utenos miesto gatvėmis.
Sparčiai vyko ir įmonės objektų statybos – 1962-aisiais pradedamos eksploatuoti remonto dirbtuvės, katilinė bei plovykla. 1965-aisiais pastatoma Utenos autobusų stotis. Įvairiais maršrutais keleivius tuomet vežė 46 autobusai.
Po dešimtmečio, 1974-aisiais, įmonė jau vežė per 7 mln. keleivių. Tuo metu dirbo ir rekordiškai daug darbuotojų – 597; iš jų – 340 vairuotojų, 49 konduktorės, 131 remonto ir pagalbinis darbininkas. 1976-aisias parke gauti pirmieji užsienietiški, tuo metu labai modernūs, patogūs ir erdvūs „Ikarus“ autobusai. 1978-aisiais vežta net 8,8 mln. keleivių.
Nuo 1989-1990 m., keičiantis politinei situacijai šalyje, keitėsi ir įmonės finansinė būklė – mažėjo keleivių, didėjanti infliacija surydavo didesnę dalį pelno. įmonės darbuotojai, norėdami išlikti naujomis, rinkos ekonomikos, sаlygomis, privalėjo ieškoti naujų darbo formų.
Esminės permainos prasidėjo 1992-aisiais: įmonė skilo į dvi dalis, ir Utenos valstybinis autobusų parkas tapo savarankiška bendrove. Tuo metu įmonėje buvo 77 autobusai (PAZ, LAZ bei „Ikarus“ markių), dirbo 229 darbuotojai. 1995-aisiais Utenos autobusų parke prasidėjo vakarietiškų transporto priemonių era – labdara iš Liuksemburgo gautas pavažinėtas MAN, iš savivaldybės biudžeto nupirkti du nenauji tos pačios markės autobusai.
Naujų vėjų atnešė bendradarbiavimas su Vokietijos Muhlfeldo įmonių grupe bei Jelgavos autobusų parku. šiuo laikotarpiu uteniškiai gerokai sumažino darbuotojų skaičių – 1997 m. liepos 1 d. įmonėje liko dirbti 158 žmonės: 77 vairuotojai, 20 konduktorių ir 16 remonto darbininkų. Muhlfeldo įmonių grupė ketino įsigyti trisdešimt procentų Utenos autobusų parko akcijų, pažadėdama investuoti apie 1,5 mln. litų bendrovei atnaujinti, tačiau tuo pačiu ji iškėlė kai kurių miestui bei įmonei nenaudingų sаlygų, tad jos paslaugų Utenos rajono savivaldybė po ilgų debatų bei svarstymų nutarė atsisakyti.
Daug dėmesio skirta transporto priemonių parkui atnaujinti: 1999 m. įsigyti aštuoni dyzeliniai priemiestiniams vežimams skirti nauji PAZ autobusai, ypač tinkami prastiems rajono keliams, parkа papildė ir keturios pavažinėtos vakarietiškos transporto priemonės – „Mercedes-Benz“, „Scania“ ir „Volvo“. 2001 m. įmonėje dirbo jau tik 88 darbuotojai. Keleivius vežė 37 autobusai, iš kurių daugiau kaip pusė – senesni nei 15 metų.
Šiuo metu bendrovė veža keleivius 8 miesto, 36 priemiesčio bei 27 tarpmiesčio maršrutais bei specialiaisiais ir užsakomaisiais reisais. Bendrovė eksploatuoja autobusų stotį, kuri atvėrė duris 2004 m.
Evaldo Sidikerskio nuotrauka
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.