Skirtingos talpos transporto priemonės padeda taupyti miestų ir įmonių lėšas

kovo 25 05:06 2015 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Į Kauno gatves jau išvažiavo pirmieji iš įsigytųjų itin talpių, beveik 25 metrų ilgio „Van Hool AGG300” autobusų. Praėjusių metų rudenį keleivius pradėjo vežti bendrovės „Kauno autobusai” išsinuomoti mikroautobusai. Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Kęstučio Derliūno, įvairaus dydžio ir talpos transporto priemonės padeda taupyti tiek vežėjų, tiek miesto lėšas.

„Galimybė optimizuoti miesto viešojo transporto tinklą atsirado sujungus miesto autobusų bei troleibusų parkus. Dabar maršrutais, kur keleivių daug, siunčiame didelės ir itin didelės talpos autobusus. Kur jų mažai, važiuoja mikroautobusai. Tokiu būdu subsidijų iš miesto savivaldybės biudžeto įmonei reikia mažiau“, – sako K. Derliūnas.

Pasak įmonės vadovo, svarbu ne tik ekonomija – ne mažiau svarbu, kad keleiviai važiuotų patogiai. Siekdami, kad miesto viešasis transportas taptų patrauklesnis miestiečiams, „Kauno autobusų“ vadovai priėmė sprendimą įsigyti ypač ilgų, Lietuvos bei Baltijos šalių miestuose nematytų autobusų. Pasak K. Derliūno, nors autobusų vairuotojai iš pradžių šiek tiek baiminosi, ar sugebės vairuoti milžiniško dydžio transporto priemones, jas išbandę nusiramino.

„Vairuotojams surengėme instruktažą, pristatėme naujai įsigytųjų autobusų vairavimo ypatumus. Vos pabandę „Van Hool“ transporto priemones vairuotojai suprato, kad jas vairuoti netgi lengviau, negu aštuoniolikos metrų ilgio autobusus – jų visos trys ašys yra valdomos, todėl autobusai netgi manevringesni“, – aiškina K. Derliūnas.

Naujieji autobusai patiko ir kauniečiams. „Naujai įsigyti itin talpūs autobusai važiuoja ilgiausiais maršrutais, pertraukiamu grafiku, kuomet keleivių yra daug. Beje, piko metas mūsų mieste trunka nuo septintos ryto iki šeštos vakaro. Dieną viešuoju transportu važinėja senjorai, studentai – mūsų miesto specifika tokia, kad aukštųjų mokyklų fakultetai išsidėstę įvairiose miesto vietose. Žmonės jau įvertino naujųjų transporto priemonių patogumą, talpumą. Praktika rodo: kuo geresnę paslaugą teikiame miestiečiams, tuo daugiau žmonių renkasi viešąjį transportą“, – kalba įmonės vadovas.

Pasak jo, keleivių srautai mieste nuolat analizuojami, tad kiekvienam maršrutui stengiamasi parengti tinkamiausią transporto priemonę. „Diferencijuoti transporto priemones pagal maršrutus žadame ir toliau. Remiantis įmonės apskaičiavimais, miestui reikėtų apie dešimt itin talpių transporto priemonių, kurios padėtų dar labiau sutaupyti. Mūsų tikslas – dirbti kuo racionaliau”, – teigia K. Derliūnas.

Lina Jakubauskienė

Kauno autobusų nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.