Varžybos prieš svarbiausias valstybės šventes bendrovėje „Vilniaus autobusai“ jau tapo gražia tradicija. Žiemą vairuotojai savo jėgas išbando prieš Vasario 16-ąją, vasarą susirungia pažymėdami Valstybės bei Mindaugo karūnavimo dieną.
Išrenkami geriausi
Dalyvauti meistriškumo varžybose nėra prievolė, tačiau geriausiai pasirodžiusiems vairuotojams suteikiama aukštesnė kvalifikacinė kategorija, tuo pačiu padidėja jų atlyginimas. „Varžybos – puiki proga ne tik išbandyti jėgas važiavimo trasoje, bet ir pasitikrinti teorines Kelių eismo taisyklių žinias“, – sako UAB „Vilniaus autobusai“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.
Dalyvauti varžybose šiemet panoro dvidešimt vairuotojų. Po Kelių eismo taisyklių testo atrinkta dešimt geriausiai pasirodžiusiųjų. Dar penki dalyviai varžėsi vairuotojams- sargams parengtoje trasoje. Jų pareiga – prižiūrėti autobusus įmonės teritorijoje bei teikti techninę pagalbą kelyje.
Finaliniame varžybų etape dalyvavo aštuoni vairuotojai bei penki vairuotojai sargai.
Trasa – atnaujinta
„Šiemet varžybų trasą bei rungtis gerokai atnaujinome, dalyviai rungėsi triašiu aštuoniolikos metrų ilgio autobusu. Visų pirma, įdiegėme laiko limitą – vairuotojai trasoje privalėjo sugaišti ne daugiau kaip keturiolika, o vairuotojai sargai – ne daugiau kaip devynias minutes. Tokiu būdu varžybos tapo dinamiškesnės“, – pasakoja bendrovės „Vilniaus autobusai“ Transporto skyriaus viršininko pavaduotojas Aleksandras Korsakovas.
Vairuotojai sargai, ankstesnėse varžybose turėdavę prikabinti „sugedusį“ autobusą prie techninės pagalbos automobilio ar pakeisti autobuso ratą, šiemet taip pat varžėsi vairavimo trasoje.
Jiems teko pravažiuoti „aštuoniuke“ sudvejintu autobusu pirmyn ir atbulomis, įstumti atbulą autobusą kampu į improvizuotą garažą. „Rungtys nebuvo sudėtingos. Tai – mūsų kasdienis darbas. Tenka autobusus statyti atbulomis ir tamsoje, ir akinant ryškiai saulei. Nors iki šiol neteko važiuoti atbulomis „aštuoniuke“, bent man ši rungtis nepasirodė sudėtinga – ją atliekant, svarbiausia „jausti“ autobusą“, – sakė nugalėtoju tapęs Irmantas Sugintas, įveikęs trasą vos per keturias minutes. Antras tarp vairuotojų sargų liko Anatolijus Daraškevičius, trečias – Zenonas Ravda.
Nemažai naujovių šįkart laukė ir autobusų vairuotojų. Jie privalėjo išvairuoti autobusą tarp sustatytų kaladėlių, privažiuoti prie improvizuotos stotelės, važiuoti tarp kampu sustatytų gairelių („bumerangu“), išvingiuoti sudvejintą autobusą atbulomis „gyvatuku“. Ši rungtis vairuotojams ir pasirodė sudėtingiausia.
Trasą baigė ne visi
„Vairuotojams mieste važinėti atbulomis beveik netenka. Nenuostabu, kad ties šia rungtimi varžybose jie „klupo“ dažniausiai“, – aiškina A. Korsakovas. Net trys vairuotojai trasoje sugaišo ilgiau nei keturiolika minučių ir buvo diskvalifikuoti.
„Šiųmetė trasa nebuvo lengva, tačiau išbandyti jėgas sudėtingomis sąlygomis įdomu ir naudinga. Svarbiausia varžybose buvo tikslumas – paspausti greičio pedalą beveik nebuvo kur“, – sakė geriausiai pasirodęs „Vilniaus autobusų“ vairuotojas Vitalijus Berezovskis. Pridėjus baudos minutes, trasoje jis sugaišo 14 min. 10 sek. Nugalėtojas apdovanotas generalinio direktoriaus įsteigta taure, jam suteikta aukštesnė kvalifikacinė kategorija. Antrąją vietą užėmė Gytis Murauskas, trečias liko Olgerdas Ptakas.
Pasibaigus varžyboms, trasą sėkmingai įveikė „Vilniaus autobusų“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis bei profsąjungos pirmininkas Jonas Dekaminavičius.
Pažymėdami Mindaugo karūnavimo dieną, Vilniaus miesto autobusai bei troleibusai išvažiavo į maršrutus papuošti tautinėmis vėliavėlėmis.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.