Varžybų trasoje paaiškėjo geriausi sostinės autobusų vairuotojai ir vairuotojai sargai

vasario 13 12:13 2015 Spausdinti straipsnį Patirtis

Vasario 13-ąją jau tradiciškai į varžybų trasą stojo bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ autobusų vairuotojai bei vairuotojai sargai. Valstybės atkūrimo dienai paminėti skirtos varžybos šiemet surengtos jau keturioliktąjį kartą.

„Vairuotojų meistriškumo varžybos jau tapo gražia įmonės tradicija, jos rengiamos nuo 2002-ųjų. Tai – puiki proga pasitikrinti Kelių eismo taisyklių žinias, pagerinti autobusų vairuotojų vairavimo įgūdžius, nustatyti geriausius autobusų ir techninės pagalbos automobilio vairuotojus“, – sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Varžybose šįkart pareiškė norą dalyvauti 29 autobusų vairuotojai bei 10 techninės pagalbos vairuotojų. Po KET testo atrinkta dešimt geriausiai pasirodžiusių autobusų vairuotojų bei aštuoni techninės pagalbos vairuotojai.

„Šiųmetė trasa nuo ankstesniųjų skyrėsi nedaug – ji buvo tik šiek tiek trumpesnė nei įprasta. Visiems žinoma, jog autobusų vairuotojams nereikia greičio – čia svarbu meistriškumas bei manevravimo tikslumas. Džiugu, jog vairuotojai kasmet noriai dalyvauja meistriškumo varžybose. Be abejo, didžiausias stimulas – siekis gauti didesnį atlyginimą. Tačiau ne mažiau vilioja ir noras išbandyti savo galimybes varžybų trasoje”, – sako varžybų komisijos pirmininkas Tadeušas Lavrynovič.

Į finalinę konkurso dalį pateko tik vairuotojai, per pastaruosius metus nė sykio nepažeidę Kelių eismo taisyklių, neturintys darbo drausmės, vairuotojo pareiginių nuostatų, darbo tvarkos taisyklių, vairuotojų darbų saugos instrukcijos pažeidimų.

Dešimt autobusų vairuotojų susirungė figūrinio vairavimo trasoje. 18 metrų ilgio autobusu jie turėjo įvažiuoti į improvizuotą boksą, tam tikru kampu pastatyti atbulą autobusą į garažą, tada apvažiuoti pusantro rato žiedu, kur gairelės sustatytos iš abiejų žiedo pusių. Toliau sekė vadinamasis bumerangas, galiausiai – autobuso įvairavimas pro vartus ir grįžimas į starto vietą.

Už gairelės nuvertimą, lietimą ar užduoties dalinį neįvykdymą varžybų dalyviams buvo skiriama 60 sek. bauda. Neįvykdęs užduoties varžybų dalyvis buvo diskvalifikuojamas. Šįkart tokiu būdu iš trasos pasitraukė du autobusų vairuotojai.

1-ajame etape pirmąją vietą laimėjęs autobusų vairuotojas gavo vieną tašką, antrąją – du ir t.t. 2-ajame etape pirmąją vietą laimėjęs autobusų vairuotojas gavo vieną tašką, antrąją – du ir t. t. Nugalėtoju paskelbtas mažiausiai taškų surinkęs dalyvis.

Susumavus rungčių rezultatus, pirmąją vietą užėmė Rolanas Šarauskas. Antras liko Igor Judickij, trečias – Marjan Viršumirski.

„Varžybose dalyvauju jau antrąjį kartą. Šiemet trasa buvo sudėtingesnė – ypač sunku buvo važiuoti žiedu. Be to, trasa buvo slidi, tai taip pat sunkino važiavimo sąlygas. Mieste vežu keleivius standartinio ilgio autobusu, tad ir autobuso gabaritai buvo neįprasti. Rengdamasis varžyboms, daug dėmesio skyriau teorinei užduočiai – ne vieną vakarą teko pasėdėti prie atnaujintų KET testų. Džiugu, kad į visus klausimus pavyko atsakyti be klaidų. Nors varžybose buvo sunku, tačiau mieste vežti keleivius – dar sudėtingiau. Ten pasitaiko įvairių situacijų – dėl kitų eismo dalyvių tenka staigiai stabdyti, kitaip manevruoti. Be to, neretai tenka pabūti ir psichologu, ir mokytoju. Autobuso vairuotojo darbas reikalauja itin daug kantrybės, todėl norėtųsi paraginti kitus eismo dalyvius būti atidesniais bei rūpestingesniais”, – aiškina Rolanas.

Techninės pagalbos vairuotojai jau tradiciškai turėjo pakeisti autobusų ratą. Tarp techninės pagalbos vairuotojų pirmąją vietą užėmė Henrik Neverovskij, antras liko Valdas Voleika, trečias – Andrej Anufrijev.

Pirmųjų vietų laimėtojai tradiciškai apdovanoti taurėmis, jiems bus pakelta kvalifikacinė klasė. Antrųjų ir trečiųjų vietų laimėtojams bus pakelta kvalifikacinė klasė. Pirmųjų trijų vietų laimėtojams taip pat bus suteikta galimybė dalyvauti respublikinėse vairuotojų meistriškumo varžybose.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos