„VDL Bus and Coach“ Briuselyje pristatė tiek turistinius, tiek ir miesto vežimams skirtus autobusus. Netrūko naujovių: turistinis „VDL Futura“ pritaikytas vežti net 14 žmonių neįgaliojo vežimėliuose, autobusuose vietoj veidrodžių montuojamos vaizdo kameros. Buvo galima apžiūrėti ir „VDL Citea SLFA-180 Electric“ – Nyderlanduose gaminami elektriniai autobusai yra vieni populiariausių pasaulyje. Parodoje pristatyti ir kiti miesto vežimams skirti „Citea”.
„VDL Bus & Coach“ pagrindinį dėmesį skiria autobusų ekonomiškumui bei ekologiškumui. Lengvesnės konstrukcijos suteikia galimybę vežėjams sutaupyti. Pasak gamintojų, vis svarbesni tampa ir komforto elementai – keleiviai nori važiuoti patogiai.
Į pristatymą susirinkusiems Lietuvos keleivių vežėjams bendrovės atstovas Rytų Europos šalims Siebrenas de Boeris priminė „VDL Bus and Coach“ istoriją, pastarojo meto pasiekimus, taip pat pristatė naujoves, įdiegtas parodoje pristatomuose autobusuose. Bene esminė ir visus labiausiai sudominusi naujiena – vietoj veidrodžių montuojamos vaizdo kameros. Pasak S. Boerio, tai padeda sumažinti oro pasipriešinimą važiuojant, taigi ir taupo degalus. Be abejo, prie naujovės vairuotojams teks įprasti, kadangi visą aplinkos vaizdą vairuotojai matys nebe veidrodžiuose, o patogiai išdėstytuose ekranuose.
Parodoje pristatyti trys skirtingi „VDL Futura“. Dviaukštis „FDD2-141 / 2600“ išsiskiria unikalia 48+2+1+1 sėdynių išdėstymo tvarka. Prabangiame autobuse keleivis ras visus patogumus: nuo USB ir 220 V jungčių iki virtuvėlės. FDD2 gali būti dviejų ilgių (FDD2-130 ir FDD2-141), maksimalus sėdimų vietų išdėstymas yra 96+1+1. Gali būti montuojamas standartinis 530 AG 2600 Nm MX-13 variklis su „Traxon“ automatine mechanine pavarų dėže arba 450 AG / 2300 Nm MX-11 variklis su visiškai automatine „Ecolife“ pavarų dėže.
„VDL Futura FHD2-129 / 2100“ yra itin prabangus, sėdynės su reguliuojamais galvos atlošais keliautojui garantuoja ypatingą komfortą. Bagažo skyrius itin talpus 11,5 m³. Autobuso ilgis – 13 m, bet jis – itin manevringas, apsisukimo spindulys – vos 22 096 mm.
Autobusas pritaikytas keleiviams su negalia. patraukus sėdynes, atsiranda vietos keturiolikai žmonių su negalia vežimėlių pasistatyti.
„VDL Futura“ montuojamos naujausios saugumo bei degalų taupymo sistemos. PPC sistema padeda autobusui prognozuoti kelio topografiją ir visada parinkti tinkamą pavarą. „Ecoroll“ funkcija pavarų dėžę perjungia į neutralią padėtį, kad variklis veiktų tuščiąja eiga leidžiantis nuokalnėn. Kai kelias tampa lygus, pavarų dėžė nepastebimai grįžta atgal. Priklausomai nuo kelio sąlygų, PPC gerokai sumažina degalų sąnaudas, tuo pačiu padidina vežėjų pelną.
Parodos lankytojai galėjo apžiūrėti ir elektrinius „VDL Citea“, kurie skirtingose šalyse jau įveikė beveik 40 milijonų kilometrų. daugelyje miestų bei regionų šiuo metu eksploatuojami 450 elektriniai VDL per dieną nuvažiuoja 75 000 kilometrų. Iki 2019 m. pabaigos planuojama pristatyti dar 420 elektrinių autobusų. Vien Nyderlanduose šiuo metu eksploatuojama daugiau nei 300 elektrinių VDL autobusų, kurie prisideda prie švaresnės miestų aplinkos.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos