Rugsėjo pabaigoje vykusioje IAA parodoje Hanoveryje pristatytas triašis 15 metrų ilgio „Scania Touring“. Standartinio – 12 metrų ilgio – autobuso premjera įvyko praėjusių metų spalį Kortrijke vykusioje „Busworld Europe 2009“ parodoje. 2006-aisiais įkurtoje bendroje „Scania“ ir „Higer“ įmonėje„užgimęs“ autobusas tuomet tapo viena iš didžiausių parodos sensacijų.
Naudinga abiem pusėms
Norėdamos atpiginti savo produkciją, Europos šalių įmonės ieško partnerių Azijos, Pietų Amerikos ar net Afrikos šalyse. Azijos gamintojai, kurių gaminiai kol kas tradiciškai patrauklesni vietos, Afrikos ar Rusijos rinkose, siekia užkariauti ir labiausiai apsaugotas bei sunkiausiai pasiekiamas Vakarų Europos rinkas. Vienas iš būdų – partneriais pasirinkti senuosius Europos gamintojus. Naujausiu Senojo Žemyno ir Azijos gamintojų bendradarbiavimo pavyzdžiu ir tapo švediškas-kiniškas „Scania Touring“. Jį ketinama pardavinėti tiek Europos, tiek Azijos, tiek Tolimųjų Rytų bei Afrikos šalių rinkose.
Kopijavimo meistrai
Įvairiausios technikos gamintojams puikiai pažįstamas kinų pomėgis bei sugebėjimas kopijuoti. Vos rinkoje pasirodžius naujam telefonui, kompiuteriui ar kitam technikos stebuklui, per trumpiausią įmanoma laiką Kinijoje atsirada analogiškas gaminys, kurio esminis skirtumas paprastai būna tik gerokai mažesnė kaina. Ne išimtis – ir autobusų gamyba; dažniau besilankantys transporto priemonių parodose turėjo atkreipti dėmesį į neišvengiamą jų atributą – su aukščiausios klasės fotoaparatais po sales zujančius nedidukus siauraakius žmogelius, besitaikančius prilįsti prie labiausiai paslėptų transporto priemonės agregatų ar užfiksuoti originaliausius dizaino elementus.
Itin nemalonią staigmeną kinų gamintojai prieš keletą metų buvo pateikę „Neoman“ gamintojams: išsyk po to, kai 2006-aisais „Metų autobuso“ titulą laimėjo „Neoplan Starlainer“, Kinijoje pasirodė tiksli jo kopija „Zonda 6129 HGA9“. Kinai, be abejo, plagijavimo faktą griežtai neigė, tačiau vokiečiams pavyko įrodyti, kad panašumas tarp abiejų autobusų – neatsitiktinis, ir kinams gaminti „Zonda“ autobusus buvo uždrausta.
Apkaltinti plagijavimu, kinai paprastai tik skėsčioja rankomis – esą, jų dizaineriai mokosi Europoje, todėl ir dizaino tendencijos neišvengiamai kartojasi…
Dizainas – europietiškas
Nors kėbulas švediškam-kiniškam autobusui gaminamas „Higer“ gamykloje, prie jo dizaino kūrimo nemažai prisidėjo ir „Scania“ kondtruktoriai. Neatsitiktinai „Scania Touring“ išorė – europietiška. Tiesa, naujojo „kino“ išorėje gali atrasti ir itin originalių detalių: tamsintas autobuso stiklas, apačioje susijungiantis su juodomis priekinėmis grotelėmis – tai jau išskirtinis, iki šiol nė viename modelyje nematytas dizaino elementas. Priekinių žibintų išdėstymas būdingesnis kiniškiems autobusams.
Skandinavams – galimybė užkariauti naujas rinkas
Skandinavai tikisi, jog bendradarbiavimas su kinų gamintojais taps nauju etapu žengiant ne tik į įprastas, bet ir į naujas besivystančių šalių rinkas. Be „Scania Touring“, bendrai įkurtoje gamykloje ketinama surinkinėti ir kitus švediškai-kiniškus modelius. Nors pagrindinis gamybos etapas vyksta Kinijoje, jį griežtai prižiūri švedai, stengdamiesi išsaugoti senąsias keleivinio transporto gamybos kokybės tradicijas.
Švedai pagalvojo ir apie eksploatuojamų autobusų priežiūrą: jie bus remontuojami visame pasaulyje išsidėsčiusiuose „Scania“ remonto centruose. Atsarginės detalės taip pat bus tiekiamos per „Scania“ tiekimo tinklą.
Kokybė – skandinaviška
Pasak gamintojų, autobusas efektyviai naudoja degalus, tad jo eksploatavimo išlaidos yra mažesnės. „Scania Touring“ montuojama automatizuota „Scania Opticruise“ pavarų perjungimo sistema, pirmąsyk pristatyta 2009-aisiais pradėtuose gaminti R-serijos „Scania“ sunkvežimiuose.
Autobusas pradėtas masiškai gaminti 2010-ųjų pradžioje; planuojama pagaminti po 500 transporto priemonių per metus.
Lina Jakubauskienė
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.