Spūstyse vilnietis per metus praleidžia vidutiniškai 32 val., rodo JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) duomenys. Automobilių vairuotojai kamščiuose ne tik švaisto brangų laiką, bet ir prisideda prie aplinkos užterštumo didinimo. „Pastebime, jog vilniečiai, norintys gyventi tvariau ir greičiau pasiekti kelionės tikslą, vis dažniau automobilį keičia į autobusą, troleibusą, dviratį, el. paspirtuką ar kitas aplinkai draugiškesnes transporto priemones“, – teigia Jonas Damidavičius, JUDU judumo transformacijos vadovas, konferencijos „Verslas juda 2022. Tvarumo link“ moderatorius.
Ekspertų teigimu, automobilių populiarumas miestuose krenta ir dėl kylančių kuro kainų, sparčiai besiplečiančių apmokestinamų parkavimo zonų mieste, remonto bei kitų su automobilio eksploatacija susijusių išlaidų.
Anot J. Damidavičiaus, tvaraus judėjimo naudą darbuotojui, darbdaviui ir, svarbiausia, aplinkai supranta vis daugiau įmonių Vilniaus mieste. Viešojo transporto bilietus savo darbuotojams kasmet kompensuoja apie 600 įmonių Vilniaus mieste.
„Džiaugiamės, kad vis daugiau socialiai atsakingų verslų prisideda prie Vilniaus darnaus judumo plano tikslų įgyvendinimo, mažesnių spūsčių ir aplinkai draugiškesnių kelionių po Vilnių. Tikime, kad socialiai atsakingi verslai gali tapti raktu, vedančiu link žalesnės ir aplinkai draugiškesnės sostinės be spūsčių. Todėl jau ne vienerius metus rengiame nemokamą nuotolinę konferenciją „Verslas juda 2022. Tvarumo link“, kurioje ir šiemet drauge su ekspertais diskutuosime apie tai, kaip kiekvienas verslas gali prisidėti prie tvaraus judėjimo Vilniaus mieste skatinimo“, – sako J. Damidavičius.
Susiekimo Vilniaus mieste ateitis – elektriniai autobusai ir troleibusai
Anot JUDU viešojo transporto organizavimo vadovės Loretos Levulytės-Staškevičienės, vienas dažniausių sprendimų, leidžiančių išvengti kamščių mieste – viešasis transportas.
„Viešojo transporto paslaugų vystymas – strateginė Vilniaus miesto kryptis. Kelionės autobusais ir troleibusais tampa vis patogesnis ir patrauklesnis judėjimo būdas sostinėje – joje kasdien į gatves išrieda daugiau kaip 380 atnaujintų autobusų ir troleibusų. Mūsų tikslas – užtikrinti, kad iki 2030 m. Vilniaus gatvėmis važinėjančių viešojo transporto autobusų vidutinis amžius būtų ne didesnis nei 5 m., o troleibusų – 6,6 m. Elektrinės transporto priemonės turėtų sudaryti ne mažiau 55 proc. viešojo transporto parko, alternatyviais degalais varomas transportas – 45 proc. parko“, – teigia L. Levulytė-Staškevičienė.
Ji taip pat pažymi, jog vilniečiai, siekdami išvengti kamščių, taupyti savo laiką ir gyventi tvariau, vis dažniau naudojasi „Statyk ir važiuok“ aikštelėmis: „Pastebime, jog toliau nuo miesto centro gyvenantys vilniečiai kasmet vis aktyviau naudojasi šia paslauga. Per šiuos metus visų keturių „Statyk ir važiuok“ aikštelių (Ukmergės g. 246 (šalia PC „Senukai“), Sėlių g. 62 (Žvėryne), Savanorių pr. 124, V. Pociūno g. 8 (šalia PC „Vilnius Outlet“) užimtumas auga arba atsistato po pandemijos”.
Ar įmanoma sukurti penkiolikos minučių miestą?
Kaip sukurti „15 minučių miestą“? Kodėl viešasis transportas yra darnaus miesto stuburas ir ar įmanoma gyventi be automobilio? Į šiuos klausimus atsakymų ekspertai ieškos JUDU organizuojamoje nuotolinėje konferencijoje „Verslas juda 2022. Tvarumo link“. Gruodžio 7 d., 10 val., vyksiančiame renginyje verslo ir valstybinių įstaigų atstovai bei miesto gyventojai turės galimybę susipažinti su sprendimais, vedančiais link darnaus ir tvaraus judumo kūrimo Vilniaus mieste.
Kaip verslas gali prisidėti prie užterštumo ir spūsčių mažinimo Vilniaus mieste nuotolinėje nemokamoje konferencijoje „Verslas juda 2022. Tvarumo link“ pristatys šios srities profesionalai: „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius, NT vystytojo „Releven“ Tvarumo ir inovacijų direktorius Guido Wolf, JUDU viešojo transporto organizavimo vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė, „TRINITI JUREX“ vyresnysis teisininkas, mokesčių ekspertas Lukas Pultaražinskas, Vilniaus miesto savivaldybės vyriausiasis inžinierius Anton Nikitin, „LTG Link“ Verslo vystymo ir rinkodaros vadovė Dovilė Aleksandravičienė, Susisiekimo ministerijos Ateities susisiekimo politikos grupės vyresnioji patarėja Jurgita Rimkuvienė, „Technopolis Lietuva“ paslaugų vadovė Vytautė Jonaitė. Renginį moderuos JUDU judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius.
Nemokamai į renginį užsiregistruoti galima ČIA.