Kas gali būti ekologiškiau, nei arklio traukiamas vežimas? Remdamiesi šia tiesa, kompanijos „Fleethorse“ konstruktoriai iš Dubajaus ir sukūrė vieno arklio galios automobilį. Šios keistos transporto priemonės vardas – „Naturmobile”; jos autorius – Hadi Mirhejazi.
„Naturmobile” nuo įprasto vežimo skiriasi tuo, jog arklys įsitaisęs transporto priemonės viduje. Čia jis risnoja ant specialiai įrengto bėgimo takelio, kuris judėdamas suka automobilio ratus.
Teigiama, jog tokia keistoka transporto priemonė galėtų pasiekti 60-80 km/val. greitį. Toks tempas, atrodytų, ne arklio jėgoms, tačiau, „Naturmobile“ sumanytojų teigimu, arklys automobilio viduje turėtų bėgti ne didesniu nei 20 km/val. greičiu.
Kyla natūralus klausimas – kaip tai įmanoma? Įmanoma taip pat, kaip ir žmogui lenktyniniu dviračiu važiuoti 60 km/val. greičiu, nors bėgti tokiu tempu jis tikrai neįstengtų. Į „Naturmobile” konstruktoriai įmontavo 20 greičių pavarų dėžę, kuri padeda įsibėgėjant automobiliui iki padoraus greičio ar kylant įkalnėn.
Be to, įkurdinus arklį automobilio viduje ir pastačius ant bėgimo takelio, jam sudaromos patogesnės sąlygos. Jis apsaugotas nuo lietaus, šalčio ar tiesioginių saulės spindulių. Sumontuotas kondicionierius maloniai vėsina orą, o tamsinti stiklai nepraleidžia tiesioginių saulės spindulių. Prieš arklį visada yra ėdalo ir vandens. Taip pat specialiu įrenginiu arklys apsaugotas nuo sužeidimo susidūrus su kita transporto priemone.
Gyvūnų gynėjai gali būti ramūs: gyvuliui raginti nenaudojamas botagas. Vairuotojui paspaudus starto pedalą, bėgimo takelis ima judėti, sukamas dviejų elektros motorų, skatindamas judėti ir arklį. Kai arklys pradeda eiti neskubriu žingsniu, motorai išsijungia ir automobilis juda tik varomas gyvo variklio.
Be to, elektros motorai gali įsukti ne tik bėgimo takelį, bet ir pačius ratus. Idėja geniali: važiuojant elektros motorai veikia kaip generatoriai, ir „Naturmobile” kaupia dalį arklio teikiamos energijos akumuliatoriuose.
Taigi jei gyvulys pavargsta arba priekyje – itin stati įkalnė, vairuotojas gali išjungti bėgimo takelį varančius motorus ir įjungti tuos, kurie varo ratus, tokiu būdu „arkliamobilį“ paversdami įprastu elektromobiliu.
Vieninteliai „teršalai“, kuriuos „pagamina“ gyvas variklis, nuo bėgimo takelio patenka į specialią talpą, pritvirtintą prie automobilio dugno.
Automobilio vairuotojas savo „variklio“ būklę gali stebėti prietaisų skydelyje. Čia pateikiami dviejų temperatūros matuoklių duomenys: vienas matuoja arklio temperatūrą, kitas – temperatūrą patalpoje. Be to, pateikiami ir duomenys apie arklio širdies veiklą.
Taigi iš esmės „Naturmobile” – elektromobilio ir arliu traukiamo vežimo hibridas, kuris gali nuvažiuoti ilgesnį kelią nei elektromobilis, o jo kaina – mažesnė.
„Fleethorse” sumanė keletą „Naturmobile“ variantų: „Naturbus“, „Naturminibus“, „Naturtaxi“ ir „Naturvan“. Autobusai gali būti skirtingos talpos ir galingumo, su skirtingu arklių kiekiu viduje.
„Naturmobile” kūrėjai mano, kad jų pasiūlyta transporto priemonė galės pakeisti automobilius kurortinėse vietovėse bei parkuose, nes tai – tylus ir ekologiškas transportas.
Gamintojai nepraneša, ar bent kuriame iš pasaulio kelių jau galima sutikti originalią transporto priemonę. Tačiau, sprendžiant iš „Fleethorse” kompanijos pateikiamų nuotraukų, galima manyti, kad „arkliamobilio“ prototipas jau sukurtas.
Be abejonės, arklio ar dviejų arklių varomi mikroautobusai ar autobusai galėtų tapti puikia atrakcija, kuri galėtų pritraukti keleivius vien savo išvaizda.
Parengė Lina Jakubauskienė
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.