Per pastaruosius penkerius metus daugiau kaip 70 mln. eurų į viešojo transporto paslaugų gerinimą bei parko atnaujinimą investavęs Kaunas toliau ieško ekologiškų ir, svarbiausia, ilgalaikių sprendimų. Per ateinančias dvi savaites miesto gatvėse bus išbandytas naujutėlaitis „MAN Lion‘s City E“ elektrobusas, važiuosiantis intensyviausiais maršrutais.
Išbandys patys keleiviai
„Pastaraisiais metais miestas sėkmingai laikosi žaliojo kurso strategijos, investuodamas į tvarius sprendimus. Neseniai parką papildė 100 naujų „MAN Lion‘s City 12“ hibridinių autobusų, kurie net septynis kartus draugiškesni aplinkai nei vidutinio lengvojo automobilio ekipažas.
Kaunas gana seniai stebi elektrinių autobusų rinką ir šių transporto priemonių vystymąsi. Iki šiol tokie autobusai negebėjo užtikrinti minimalios dienos ridos ar kitų techninių reikalavimų. Tačiau elektrobusai, kaip ir visos kitos technologijos, tobulėja ir, galbūt, tokios transporto priemones artimiausioje ateityje papildys mūsų viešojo transporto parką“, – sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.
Vokietijos gamintojo „Man Lion‘s City Electric“ elektrobusas – ne pirmas, kurį bando Kaunas. Per paskutinius trejus metus buvo testuoti „Solaris“, „Karsan“, „Scania“ bei „Yutong“ elektriniai autobusai.
Ateinančias dvi savaites išskirtiniu dizainu su Kauno miesto motyvais papuoštas „MAN Lion‘s City E“ keleivius veš sudėtingiausiais mieste 3, 37 ir 40 maršrutais. Jais keliauja daugiausia miesto keleivių.
Naujoves renkasi atsakingai
Pasak „Kauno autobusų“ generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio, elektriniams autobusams reikalinga itin galinga baterijų įkrovimo infrastruktūra bei daugiau atsieinanti kasdienio aptarnavimo logistika. Be to, preliminariais skaičiavimais, intensyviausiuose maršrutuose iki šiol rinkoje siūlytų elektrinių autobusų reikėtų daugiau dėl jų kiek mažesnės talpos keleiviams bei ribotos ridos.
„Kiti miestai ir miesteliai jau įsigijo po vieną ar kelis elektrinius autobusus. Tačiau „Kauno autobusai“, elgdamiesi atsakingai su uždirbtomis pajamomis, pasirinko kiek kitokį kelią. Tai – ne pigi investicija, o kiekvienos naujos markės transporto priemonė sukuria atitinkamo dydžio detalių sandėlį ir reikalauja specifinių vairavimo, remonto žinių bei papildomo administracinio darbo.
Transporto parko valdyme siekiame minimalios mąsto ekonomijos, todėl jis kiek įmanoma naujinamas apskaičiuotomis dalimis, o autobusų technologija pasirenkama tik įsitikinus jos patikimumu bei viso gyvavimo ciklo kaštų analize. Degalų diversifikacija taip pat turi nemažai reikšmės, todėl investuoti į naują technologiją galima tik jai pasiekus atitinkamą patikimumo lygį“, – tikino M. Grigelis.
Naujokas išbandytas svetur
Trečiadienį Kaune pasirodęs elektra varomas MAN autobusas dar gegužę buvo išbandytas Miunchene, Vokietijoje. Jis vienu įkrovimu per 24 valandas nuvažiavo 550,8 km. Kad transporto priemonės kelionė atitiktų realias sąlygas, keleivių vidutinį kiekį imitavo papildomi svoriai.
Praėjusiais metais „Lion‘s City E“ buvo sėkmingai ištestuotas ir Ispanijoje, esant daugiau kaip 35 laipsnių karščiams. Elektrobusas per 16 valandų pamainą viešojo transporto operatoriaus maršrutu nuvažiavo 284 kilometrus.
Ši viešojo transporto priemonė gali būti komplektuojama su 480 ir 640 kWH galios baterijomis.
„Miunchene realiomis sąlygomis atlikto testo metu elektriniam MAN autobusui pavyko vienu įkrovimu nuvažiuoti net 550 km, todėl bus labai įdomu sulaukti ir Kauno miesto rezultatų. „MAN Truck & Bus“ skiria ypatingą dėmesį Lietuvai, tad panašūs testavimai yra vykdomi jau ne pirmą kartą. Galime drąsiai teigti, kad šis naujasis autobusas jau dabar technologiškai atitinka visus miesto poreikius ir gali aptarnauti visus esamus miesto autobusų maršrutus.
UAB „Adampolis“ taip pat siūlo ir pažangius infrastruktūros bei aptarnavimo sprendimus, todėl esame pasirengę autobusų parkams padėti ir konsultuoti ieškant geriausio konkrečiam miesto parkui tinkamo sprendimo“, – teigė Vokietijos gamintojo „MAN Truck & Bus“ atstovo Lietuvoje, bendrovės „Adampolis“ komercijos direktorius Ričardas Tverijonas.
Investicijos į šiuolaikiškus sprendimus
Šiuo metu „Kauno autobusų“ parke yra per 250 naujų transporto priemonių, įsigytų per pastaruosius penkerius metus. Daugiausia – 100 – naujų hibdridinių autobusų MAN. Miesto gatvėmis taip pat rieda 85 troleibusai „Solaris“, daugiau kaip pusšimtis mažesnės talpos „Mercedes-Benz“ ir 25 „Temsa“ autobusai.
Savo keleivių patogumu besirūpinantis pagrindinis Kauno vežėjas neseniai atnaujino elektroninio bilieto sistemą ir komposterius, todėl bilietų žymėjimas viešajame transporte tapo patogesnis nei bet kada anksčiau. Be to, vis daugiau gyventojų naudojasi mobiliąja programėle „Žiogas“, kuri, planuojama, taip pat sulauks pokyčių.
Savo kurtus inovatyvius sprendimus, ligšiolinę patirtį ir visą viešojo transporto bilietų sistemą „Kauno autobusų“ atstovai pristatė ir kolegoms iš kitų miestų. Pasak kauniečių, „Žiogo“ platforma patraukli tiek savo kaina, tiek ir efektyvumu, todėl galėtų būti pritaikyta kur kas plačiau už Kauno ribų.
Prieš kelerius metus „Kauno autobusai“ pristatė neregiams skirtą išmaniąją programėlę „Transporto balsas“, kuri sėkmingai funkcionuoja ir kituose didžiuosiuose šalies miestuose.
Kauno miesto savivaldybės informacija
Gintaro Nakučio nuotraukos