Vietoj „Vilniaus autobusų“ ir „Vilniaus troleibusų“ – „Vilniaus viešasis transportas“

02 rugpjūčio 10:46 2011 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Vilniaus miesto savivaldybės taryba birželio 13-ąją priėmė nutarimą sujungti dvi viešojo transporto įmones – bendroves „Vilniaus autobusai“ bei „Vilniaus troleibusai“. Parengus įmonių sujungimo sąlygas, procesą ketinama pradėti jau rytoj, rugpjūčio 3-iąją.

Bus naudinga

Sostinės mero Artūro Zuoko teigimu, dviejų keleivinio transporto įmonių sujungimas bus naudingas miestui bei miestiečiams.

„Dar 2006 m. nepriklausoma audito kompanija „Ernst&Young“ atliko išsamią studiją dėl įmonių sujungimo. Pateikta vienareikšmišką išvada – įmonių sujungimas leistų racionaliau panaudoti finansus, naujai įkurtos bendrovės valdymas taip pat būtų efektyvesnis. „Vilniaus autobusų“ bei „Vilniaus troleibusų“ sujungimas nereikš darbuotojų skaičiaus mažinimo, mažės nebent tik vadovaujančiųjų kiekis. Atvirkščiai, efektyvesnis įmonės valdymas suteiks galimybę priimti daugiau darbuotojų, kurių šiuo metu trūksta“, – prieš kurį laiką apie įmonių sujungimo naudą kalbėjo sostinės meras.

Privalumų – daugiau

„Vilniaus viešasis transportas“ perims abiejų bendrovių turtą, teises bei įsipareigojimus. Naujai įkurta bendrovė veš keleivius tiek autobusais, tiek troleibusais, tiek kitomis transporto rūšimis, jei jų atsiras sostinėje.

Miesto valdžia viliasi, jog, reorganizavus įmones, bus optimizuota jų veiklai, atsiras galimybė efektyviau naudoti transporto priemones – autobusus ir troleibusus. Tuo pačiu pagerės ir miestiečiams teikiamų paslaugų kokybė, didės pajamos, surenkamos iš keleivių, vežėjams reikės mažiau dotacijų iš miesto biudžeto.

Naujoje įmonėje bus galima racionaliai panaudoti vadinamuosius žmogiškuosius, finansinius ir materialinius išteklius, diegti informacines technologijas bei kitas naujoves,

Miesto valdžia tiksi sutaupyti ir darbo užmokesčiui skiriamas lėšas, taip pat taupyti vykdant didesnės vertės viešuosius pirkimus. Manoma, jog, sujungus įmones, sumažės kompiuterinių programų priežiūros išlaidos – nebereikės dviejų dubliuojančių buhalterinės apskaitos, personalo ir kitų kompiuterinių programų,

„Vilniaus viešasis transportas“ turės tris padalinius, kur galės laikyti savo transporto priemones – Verkių, Žolyno bei Justiniškių gatvėse. Tokiu būdu mažės „nulinė“ autobusų ir troleibusų rida bei eksploatacinės išlaidos.

Nauja bendrovė taps didžiausia Vilniaus miesto savivaldybei priklausančia įmone – planuojama, jog jos metinė apyvarta sieks apie 170 mln. litų, joje dirbs daugiau kaip 2000 darbuotojų. Bendrovė veš keleivius beveik šimtu autobusų ir troleibusų maršrutų, turės beveik 700 keleivinio transporto priemonių.

Reorganizavimo eiga

Reorganizavimo sąlygose numatyta, jog pranešimas apie įmonių reorganizavimą privalo būti vieną sykį atspausdintas dienraštyje „Lietuvos rytas“. Visiems kreditoriams bus išsiųsti pranešimai paštu.

Tokiu būdu kreditoriai turės ne mažiau kaip 30 dienų susipažinti su reorganizavimo sąlygomis bei pareikalauti, kad bendrovės „Vilniaus autobusai“ bei „Vilniaus troleibusai“ įvykdytų prisiimtus įsipareigojimus. Jei kreditorių netenkins vežėjų pasiūlyti įsipareigojimų įvykdymo garantai, jie galės ginti savo teises teisme.

Vilniaus miesto savivaldybės taryba galutinį sprendimą reorganizuoti įmones galės priimti tik tada, kai bus susitarta su kreditoriais.

Ramina darbuotojus

Iki tol, kol bus sudarytos naujos darbo sutartys su darbuotojais, „Vilniaus viešajame transporte” galios dabartinės. „Naujoje įmonėje visiems UAB „Vilniaus autobusai“ ir UAB „Vilniaus troleibusai“ darbuotojams galios jų ankstesnėse darbovietėse priimti vidaus teisės aktai (vidaus darbo tvarkos taisyklės, darbo užmokesčio nuostatai, pareiginiai nuostatai, struktūrinių padalinių veiklos nuostatai, darbuotojų sveikatos ir saugos instrukcijos ir kt.), kol nebus patvirtinti nauji teisės aktai“, – sako bendrovės „Vilniaus autobusai“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Tarybai priėmus galutinį sprendimą reorganizuoti įmones, bus suformuoti nauji bendrovės „Vilniaus viešojo transporto“ priežiūros ir valdymo organai. Stebėtojų taryba išrinks įmonės valdybą, kuri savo ruožtu paskirs naujos bendrovės vadovą. Valdyba privalės patvirtinti ir naujos įmonės struktūrą bei pareigybių sąrašą.

„Kai šie dokumentai bus patvirtinti, buvusių įmonių darbuotojams bus pasiūlytos naujos pareigos, vadovaujantis Darbo Kodeksu ir kitais teisės aktais. Bet tai jau bus naujosios įmonės vadovybės kompetencijos klausimas“, – sako G. Nakutis.

Naujoji įmonė keleivius veš tais pačiais autobusų ir troleibusų maršrutais, kaip ir abi dabartinės. Todėl tikėtina, kad bent iš pradžių vežėjų darbų apimtys nesikeis. „Manau, jog didžiajai darbuotojų daliai turėtų būti pasiūlytas darbas naujojoje įmonėje. Reorganizacija mažiausiai įtakos turės vairuotojams, remontininkams ir kitų darbininkiškų profesijų bei inžinerinio techninio personalo darbuotojams. Tačiau mažės vadovaujančių ir administracijos darbuotojų. Kiek pareigybių bus atsisakyta – spręs naujosios įmonės vadovai“, – reziumuoja G. Nakutis.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.