„Vilniaus viešasis transportas“ skelbia aukcioną seniems troleibusams parduoti

lapkričio 14 06:06 2014 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Kitą savaitę sostinės vežėjai skelbia aukcioną, kur ketina parduoti penkiolika prasčiausios techninės būklės jau pusantrų metų neeksploatuojamų „Škoda“ troleibusų.

Parduodamų troleibusų amžius – per 20 metų

„Daugelis bendrovei priklausančių elektrinių transporto priemonių jau sulaukė dvidešimties ir daugiau metų amžiaus. Joms jau atliktas kapitalinis remontas, kai kurioms – ir po du, įmonės auksarankiai meistrai jas ne sykį prikėlė naujam gyvenimui. Manome, jog vėl investuoti į techniškai bei morališkai pasenusias transporto priemones nebėra prasmės. Todėl bandysime dalį troleibusų parduoti aukcione“, – aiškina bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Šiuo metu vidutinis Vilniaus troleibusų amžius – apie 21-erius metus. Didžioji dalis „Škoda“ troleibusų pagaminti 1983-1991 metais. Situaciją šiek tiek gerina 45 naujesni 2004-2006 m. pagaminti „Solaris“, du 2011-ųjų „Amber“ bei nedidelė dalis 1996-1999-aisiais pagamintų „Škoda“.

Troleibusų, kuriuos „Vilniaus viešasis transportas“ parduoda aukcione, amžiaus vidurkis – 28-eri metai. Jie sostinės gatvėmis jau nuvažiavę nuo 1,2 iki 1,5 milijonų kilometrų.

Reikia mažiau

G. Nakučio teigimu, mieste atsiradus vadinamiesiems greitųjų maršrutų autobusams, iš esmės pertvarkius viešojo transporto tinklą, troleibusų į gatves išvažiuoja mažiau jau nuo praėjusių metų liepos mėnesio.

„Nereikalingi troleibusai nebeeksploatuojami jau pusantrų metų, jiems neatliekamos techninės apžiūros, jie nedraudžiami. Pusantrų metų laikotarpis parodė, kad galime apsieiti be šitų troleibusų. Kasdien jų, kaip transporto priemonių, vertė mažėja, troleibusai pamažu virsta metalo laužu.Džiaugtumės, jei jie vežtų keleivius bet kuriame kitam mieste, kur dar galėtų būti reikalingi“, – aiškina G. Nakutis.

Pasak jo, paskelbus aukcioną, sulaukta skambučių iš kaimyninių šalių, tačiau ar aukcionas įvyks – kol kas dar sunku pasakyti. „Jei senuosius troleibusus pavyktų parduoti, gautume šiek tiek papildomų lėšų. Visos jos būtų panaudotos likusių troleibusų atsarginėms detalėms pirkti“, – sako G. Nakutis.

Nors troleibusų miesto gatvėse šiek tiek sumažėjo, visai atsisakyti šių transporto priemonių mieste artimiausiu metu neketinama. Jie ir toliau veš keleivius esamais viešojo transporto maršrutais.

Ketina užstatyti „Volvo“ autobusus

Negaudami visų reikalingų dotacijų bei kompensacijų iš sudėtingoje finansinėje situacijoje atsidūrusios savivaldybės, sostinės vežėjai priversti ne tik taupyti, bet ir ieškoti būdų, kaip gauti papildomų lėšų. Pastaruoju metu kalbama ir apie galimybę įkeisti bankui devynias dešimtis 2004-2006 metais įsigytų „Volvo“ autobusų.

„Tai būtų tarsi grįžtamasis lizingas. Mes parduotume bankui naudotus autobusus, bankas mums sumokėtų, o vėliau transporto priemones lizingo principu išsipirktume. Tokiu būdu prasimanytume būtiniausioms išlaidoms reikalingų lėšų“, – aiškina įmonės vadovas.

Šiuo metu jau nustatyta šių autobusų rinkos vertė. Artimiausiu metu klausimas bus teikiamas svarstyti bendrovės valdybai, sprendimą turės priimti ir įmonės akcininkas – savivaldybė. Jei pastaroji pritars, bus skelbiamas konkursas lizingo paslaugoms pirkti. „Ar šie planai bus įgyvendinti, dar anksti kalbėti, nes niekas negali prognozuoti, ar koks nors bankas nuspręs dalyvauti šiame konkurse“, – kalba G. Nakutis.

Jo teigimu, miestiečiai be reikalo gąsdinami, kad, laiku nemokant lizingo įmokų, bankas gali autobusus pasiimti sau ar parduoti.

„Atsakymas būtų paprastas – bankui autobusai nereikalingi, bankui nepatrauklu juos pardavinėti. Beje, bet kuris bankas, prieš imdamasis tokio sandorio, įvertins visas galimas rizikas ir tik tada dalyvaus konkurse. Tai bus tam tikras lakmuso popierėlis dėl mūsų ateities finansinio stabilumo. Taigi miestiečiai neturėtų baimintis, jog autobusai visam laikui atiteks bankui“, – sako įmonės vadovas.

Jo teigimu, kol kas sunku pasakyti, kiek lėšų būtų galima gauti iš tokio sandorio. „Manau, jog bankai galėtų finansuoti apie 70 proc. autobusų vertės. Tai sudarytų apie 8-10 mln. Lt. Jei šį planą pavyktų realizuoti, gautos apyvartinės lėšos būtų panaudotos svarbiausioms reikmės, t.y., skoloms grąžinti – tiekėjams už atsargines detales, Sodrai, Valstybinei mokesčių inspekcijai, taip pat atlyginimams išmokėti. Tačiau norėčiau pabrėžti, kad panašus procesas galėtų užtrukti apie 3-4 mėnesius, todėl kalbėti apie lėšų panaudojimą kol kas per anksti“, – teigia G. Nakutis.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.